Bírság a Pannonnak a fogyasztók megtévesztése miatt
A közlemény szerint a Pannon 2006 első negyedévében egyes reklámjaiban elhallgatta, hogy a fogyasztó új számlás előfizetés vásárlásakor csak 2 éves hűségnyilatkozat megtétele esetén vehet részt az adatkártyát nulla forintért kínáló akcióban.
A GVH nem tudta elfogadni azt a védekezést, hogy a vállalkozás azért nem tett említést reklámjaiban a 2 éves hűségnyilatkozatról, mert a fogyasztók ismerik a piaci gyakorlatot. A GVH nem vitatta, hogy a kedvezményes árú mobiltelefon esetében a szolgáltatók széles köre kér hűségnyilatkozatot, azonban az általánosnak tekinthető fogyasztói tapasztalatok szerint a 2 éves hűségnyilatkozat nem önmagában a számlás előfizetéshez kapcsolódik, hanem egy új, kedvezményes árú mobil megvásárlásához.
A vizsgált reklámokból viszont a fogyasztó nem következtethetett arra, hogy ha új számlás előfizetés révén akar hozzájutni nulla forintért egy adatkártyához, akkor ehhez egy 2 évre szóló hűségnyilatkozatot is kell tennie.
A GVH szerint az a körülmény sem volt mellőzhető, hogy egy kialakulóban lévő részpiacról van szó, ahol még nem lehet a vállalkozások által általánosan követett és a fogyasztók által is általánosan ismert gyakorlatról beszélni. Az adatkártyák akció keretében történő értékesítésével kapcsolatban pedig nyilvánvalóan nem lehet gyakorlatról beszélni, hiszen hasonló akciót korábban nem tartott a Pannon GSM.
A bírság összegének megállapításakor a GVH tekintettel volt arra, hogy az elmúlt években már több alkalommal tisztességtelenül befolyásolta a cég a fogyasztókat.
(MTI)