Gazdára találtak a ferihegyi minibuszok
A munkavállalók közvetett résztulajdonosai lesznek a ferihegyi minibusz-üzletágnak, miután a Budapest Airport a munkavállalói résztulajdonosi program (MRP) és a Credit-Expo Kft. konzorciumát hirdette ki a minibusztender győztesének. Ezzel egy több éve tartó történet ér véget, vagy legalábbis érkezett fordulópontjához.
Ferihegy történetének egyik legnagyobb sztrájkja ugyanis épp a minibusz tervezett privatizációja miatt robbant ki még 2003-ban. Az akkor még állami kézben lévő Budapest Airport vezetése ugyanis azt tervezte, hogy a Volánbusz társaságnak adja tovább a szolgáltatást, ám az érdekvédők hevesen tiltakoztak az ötlet ellen. A szakszervezetek azzal érveltek, hogy a kiszervezés nem a cég, hanem néhány előre kiszemelt vállalkozó számára lett volna előnyös, akik a "házon belül" elvégzett munkát külsősként, busás haszonnal végeznék el. A sztrájk miatt meghátrálni kényszerült menedzsment végül azzal az ígérettel nyerte meg az érintett érdek-képviseleti vezetők lojalitását, hogy jó eséllyel indulhatnak a második, újra kiírt pályázaton. A minibuszos szakszervezet és a reptéri üzemi tanács vezetői, Kováts István és Kovács Zoltán társaikkal együtt létre is hoztak egy kft.-t e célból, ám a tavaly év elején meghirdetett tenderen végül nem hirdettek győztest. Ebben valószínűleg komoly szerepe volt Csorba Attila, egy másik reptéri szakszervezet vezetője nyilatkozatának, aki úgy fogalmazott: társainak el kellene dönteniük, a dolgozók érdekeit képviselik vagy inkább saját pecsenyéjüket sütögetik.
A következő házon belüli botrány pedig idén nyáron tört ki, amikor az időközben privatizált Budapest Airport angol menedzsmentje ismét kiírta a minibuszpályázatot. A BA végül a Nógrád Volán, a Citroën Wallis és a Di-Cam konzorciumával kezdte meg a tárgyalásokat, a megegyezés azonban nem jött létre. Így a pályázaton második MRP - Credit-Expo konzorcium lett a befutó. Oravecz Zoltán, a Credit-Expo igazgatója pedig azt ígéri: az utasok december közepétől már észrevehetnek változásokat a szolgáltatás minőségében, március elsejével pedig megérkeznek a vadonatúj 9-14 személyes Ford Tranzitok is, hogy leváltsák a leharcolt régi flottát.