Kiss Péter együttműködést szeretne a civilekkel
A Civilekkel, civilekről, civilekért - a hatékonyabb kommunikációért című konferencián Kiss Péter hangsúlyozta: a Magyarország előtt járó európai országok példája azt mondja, hogy felzárkózási sikerük mögött a társadalmi részvétel áll. Mint mondta, a kormányzatnak, amikor következő időszakra vonatkozó civil stratégiáját készíti elő, számot kell vetnie azzal, hogy sok dolgot másképp kell csinálnia a civil világgal kapcsolatban.
Kiemelte, hogy elmúlt években 60 ezerre emelkedett a civil szervezetek száma, éves bevételük pedig megháromszorozódott, ez a 640 milliárd forintos bevétel a gazdasági életet jelentősen befolyásoló tényező. Hozzátette: a civil szféra foglalkoztatási szempontból is lényeges, hiszen már mintegy 87 ezer ember dolgozik a civil szervezeteknél.
Kiss Péter a kormánynak a civil szférával kapcsolatos két fontos célkitűzését emelte ki. Az egyik a társadalmi részvétel eszközrendszerének fejlesztése, a másik pedig a civil szféra közszolgáltatásokban betöltött szerepének növelése. Mint mondta, itt az ideje annak, hogy a kormányzat a saját maga szándékai szempontjából is megfogalmazzon prioritásokat a civil stratégiában, azokban a kérdésekben, amelyeket nemzeti közügynek tekint. Ilyen nemzeti közügynek nevezte például a felzárkózást, vagy az európai szintű közszolgáltatások megteremtését is. Hozzátette: fontos az ebben való együttműködés a civil társadalommal.
Lévai Katalin EP-képviselő előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy azokban az országokban, ahol egyenrangú félként tekintenek a civil szervezetekre, egészen más súlyuk és szerepük van a közéletben, mint egy olyan országban, ahol ez csak néhány évtizedre vezethető vissza. Szólt arról, hogy a magyar közbeszéd erőteljesen átpolitizált, és kirekeszti a civileket. A civileknek nehéz a médiába "betörni", mert ott a pártok harca, küzdelme kap inkább hangsúlyt.
A negyedik alkalommal megrendezett konferencia az 1 százalékos kampányidőszakot megelőzően a kormányzati oldal, a gazdaság szereplői, a civilek és a kommunikációs vezetők együttgondolkodását, tapasztalatcseréjét, valamint a médiakapcsolatok építését szolgálja.
(MTI)