Landol a Hochtief Ferihegyen
A Budapest Airport eladásának lehetősége azt követően merült fel, hogy a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetőjének számító angol BAA-t, a Budapest Airport többségi tulajdonosát nyáron felvásárolta a spanyol Ferrovial. Mivel a 12 milliárd fontos, átszámítva körülbelül 4700 milliárd forintos üzlet jelentősen megterhelte a spanyolok pénztárcáját, értékes szerzeményük egy részének eladásáról döntöttek. A Budapest Airport továbbadása azért tűnik jó ötletnek, mivel nem kellett vevőt keresni. A többek között a hamburgi és a düsseldorfi repülőteret üzemeltető Hochtief már a tavalyi privatizációs pályázaton is részt vett, azonban a BAA 464,5 milliárd forintos ajánlatát nem tudta túlszárnyalni. Bár valószínűsíthető, hogy a Ferrovial- BAA páros csak veszteséggel tudja értékesíteni drága szerzeményét a Hochtiefnek, a hoszszabb távú üzleti megfontolások még igazolhatják a döntést.
A magyar állam és a BAA tavaly decemberben megkötött szerződései ugyan szigorú feltételekhez, például a kormány engedélyéhez kötik a Budapest Airport (BA) részvényeinek továbbértékesítését, a mostani tranzakció valószínűleg megkerüli ezt a problémát úgy, hogy a Hochtief nem a BA-t, hanem annak vagyonkezelő anyacégét, a Bud Holding Vagyonkezelő Zrt.-t vásárolja meg annak minden kötelezettségével, például a 65 milliárd forintos fejlesztési ígéretével együtt. Az ÁPV Rt. már közölte is: egy ilyen kivásárláshoz nem kell a vagyonkezelő (és az állam) engedélye - igaz, a befektetők azért puhatolózó tárgyalásokat folytattak a Pénzügyminisztérium képviselőivel.