A terrorveszély megmaradt
A balesetben életét vesztette az egymotoros, négyüléses gép tulajdonosa, Cory Lidle profi baseballjátékos, illetve pilótaoktatója. Előfordulhat, hogy sosem sikerül megállapítani a tragédia okát, mert a kisgépeken nincs a repülési adatokat rögzítő "fekete doboz" vagy a pilótafülkében elhangzottakat felvevő készülék. Közvetlenül a baleset előtt a gép pilótája üzemanyag-ellátási problémát jelzett és vészjelzést adott le.
Kisebb csodának számít, hogy a 72. utcában, a York Avenue közelében álló, Belaire nevű 50 emeletes épületben senki sem sérült meg. Ebben szerepet játszhatott az is, hogy a délután háromnegyed három körül bekövetkezett baleset idején kevés lakó volt otthon. A lehulló üvegszilánkoktól néhányan kisebb sérüléseket szenvedtek és könnyebben megsebesült több tűzoltó is. A 39. és 40. emeleten kitört tüzet háromnegyed óra alatt megfékezték, a két holttestet a repülési naplóval és Lidle útlevelével együtt az utcán találták meg.
A gép a Manhattantől alig tíz kilométerre lévő Teterboro repülőtérről szállt föl, néhány kört tett a Szabadság-szobor körül, majd északnak, az East River fölött repült, hirtelen délre fordult és a számítógépes radarképek szerint veszteni kezdett a magasságból. Egy pilóta, aki a földről látta az eseményeket azt mondta, rögtön feltűnt neki, hogy a Cirrus túl élesen megdőlve kanyarodott, az ilyen gépek nem szoktak ilyen manővereket tenni. A tűzoltók 13 perccel a gép felszállása után kapták az első riasztást.
New Yorkban először mindenki a 2001. szeptember 11-i terrortámadás megismétlődésére gondolt. Mintegy fél óra kellett ahhoz, hogy minden kétséget kizáró módon megállapítsák, ezúttal balesetről van szó. Ekkor lefújták a terrorriadót.
A veszély reális voltát jelzi, hogy tegnap Londonban egy brit állampolgárságú férfi bűnösnek vallotta magát a New York-i tőzsde, illetve a Világbank washingtoni épülete ellen tervezett robbantásos merényletek előkészítésében. Szakértők szerint az eset azt mutatja, hogy a rengeteg kisgép miatt az amerikai nagyvárosok továbbra is sebezhetőek: a terroristák viszonylag könnyen támadhatnak robbanóanyaggal vagy mérges gázzal megrakott kisgéppel. Ennek ellenére New York és Washington légtere is nyitott. Bár a fővárosban a Fehér Ház és a Capitolium fölé nem lehet berepülni, a Ronald Reagan repülőtérre vezető, alig három-négy kilométerre lévő légi folyosót nagy utasszállítók is használják.