Jó ütemben halad az M0-ás északi híd építése
A kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: a Duna két partján és a Szentendrei-szigeten jelenleg is 250-en dolgoznak. A jobb parton, Budakalász közelében az egyenként 45 méter hosszú vasbeton tartó elemek elhelyezése folyik, itt összesen 11 ilyen elem kerül majd a helyére. Hasonló méretű darabokból formálódik a leendő híd a szigeten is. A nagy Dunán, a sziget és a pesti part közötti mederben elkészült a kétszer 100 méter magas, A betű alakú fő tartópillérek közül az első alapozása, e műveletben búvárok is közreműködnek.
A terv szerint a munkálatok december végéig tartanak. Ekkor a várható nagy hideg miatt kényszerszünet következik, majd január végén ismét indulhat az építés. Az ország leghosszabb hídja egyébként összesen 3,2 kilométeres lesz, ebből 2 kilométeres szakasz ível majd át a Dunán és 29 pilléren áll majd. a híd szélessége 47 méter lesz, amelyen 2-szer 2 sávban mehetnek majd az autók, valamint gyalogos és kerékpáros forgalomra is alkalmas lesz.
(MTI)