Nyeregben, hátrányban
Annyi bizonyos, hogy semmiképpen sem indulhat a jövő hét végén esedékes Török-ralin; az orvosok tartózkodnak annak megjóslásától, mikor ülhet ismét volán mögé a kétszeres világbajnok francia. Az összetettben második helyen álló Marcus Grönholm így halvány esélyt kapott hátránya ledolgozására: a futamgyőzelemért ugyanis tíz pont jár, így Loeb esetleges tartós egészségkárosodása esetén két-két első és második hellyel világbajnok lehet. Loeb csapata, a Kronos mindenesetre máris gondoskodott helyettesről: Colin McRae, az 1995-ös világbajnok vezeti az egyik Citroen Xsara WRC-t. A beugrás pikantériája, hogy McRae sokáig rekorder volt: huszonöt vb-futamgyőzelmével a legeredményesebbnek számított, mígnem az idén Loeb megelőzte (28). Amennyiben Loeb hosszabb ideig maródi lesz, két - tulajdonképpen csupán matematikai - veszély fenyegeti: vagy Grönholm orozza el előle a világbajnoki címet, vagy McRae előzi meg a futamgyőzelmek külön versenyében. A "beugró" skót 2003-ban Loeb csapattársa volt a Citroennél, így aztán nem ismeretlen számára az autó. Az már komolyabb gondot okozhat számára, hogy WRC-s autót tavaly vezetett utoljára: két futamon egy Skoda Fabiát.
Loeb amúgy nem hibáztatja magát amiatt, hogy a sérülésveszélyes terepkerékpározással kockáztatta sorrendben harmadik világbajnoki győzelmét, ugyanis a "biciklizés" fontos része a fizikai felkészülésének. "Sok mindentől függ, mikor ülhetek újra autóba, ezért most felelőtlenség lenne időpontot mondani" - nyilatkozta Loeb a L'Equipe című lapnak.
Nagyon azért aligha kell izgulnia. A török verseny után az ausztrál, az új-zélandi és zárásként a brit futam következik: utóbbit december első három napján rendezik, vagyis addig Loeb csak-csak fölépül...