Bringás úttörők

Kezembe került egy régi cikk, 13 éve írták az első magyar kerékpárosfutárszolgálat startjáról. Az alapító kicsiben kezdte, de nagyotálmodott: eleinte három futárral "fedte le" Budapestet, ámelképzelhetőnek tartotta, hogy pár éven belül akár 30-40 biciklisküldeményszállító is furikázhat a városban.

A terv túlteljesült, az úttörő vállalkozás hamarosan már több mint száz futárt foglalkoztatott, miközben tucatnyi hasonló profilú konkurens is megjelent a pályán.

A bukósisakos, hátizsákos kézbesítők sokat tettek azért, hogy a kerékpáros közlekedés polgárjogot nyerjen Magyarországon. Bebizonyították, hogy a zsúfolt utakon alig van gyorsabb módja a küldemények célba juttatásának, mint a maximálisan környezetkímélő kerékpározás. És az élére álltak minden kezdeményezésnek, ami a városi biciklizés esélyegyenlőségét és népszerűsítését szolgálja (az immár hagyományos kerékpáros felvonulásoktól a bicikliút-építés szüntelen sürgetéséig, és a - Magyarország kivételével - egész Európát meghódító kétkerekű-forradalom hazai propagálásáig).

A bringás úttörők korántsem forrófejűek: a hétfői eseményekre tekintettel lemondták a holnapra szervezett, több tízezer fős budapesti bringatúrájukat. Idén az autómentes közlekedés napján máshogy demonstrálnak: egyszerűen azzal, hogy ma és holnap csak a biciklijüket használják közlekedésre. Ott lesznek mindenütt az utakon - vigyázzunk rájuk, hogy (legalább egy napig) úgy érezhessék: nálunk sem csak az autóké a világ.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.