Csúszott az M3-as Nyíregyházánál

Nyolc hónapot késik az M3-as Görbeházát Nyíregyházával összekötő 39 kilométerének építése. A 79,9 milliárd forintért épülő sztrádát az autósok 2006 decembere helyett várhatóan 2007. szeptember 1-jén vehetik birtokba.

Halaszthat Kóka János. Formálisan legalábbis csak a gazdasági tárca vezetőjének fejbólintása kell hozzá, és a Görbeházáig már elkészült M3-as a tervezettnél nyolc hónappal később éri el a szocialista erősségnek számító Nyíregyházát, kapcsolódik össze a várost elkerülő, már megépült elkerülő úttal. Az építésre a Betonút Zrt.-vel, a mérnöki munkákra az OVIBER-KÖMI párossal aláírt szerződés módosítását a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. igazgatósága kedden jóváhagyta.

Pénzhiány nem akadályozza, decemberre azonban mégsem készülhet el az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza szakasza - tájékoztatta lapunkat Reményik Kálmán. Az NA Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a beruházáshoz a források, minden ellenkező híresztelés ellenére, rendelkezésre állnak. Az autópálya átadásának tervezettnél későbbre halasztását az okozza, hogy a 79,9 milliárd forintos beruházás készültsége jelenleg ötvenszázalékos. A hátralévő munkákat pedig az év végéig már nem lehet befejezni.

A legnagyobb késést az építéshez szükséges területek kisajátításának elhúzódása okozta. A Keleti-főcsatornán átívelő - 1,9 milliárd forintba kerülő, 137 méter hosszú - híd építését önmagában is hónapokig hátráltatta a területszerzés lassúsága. Emellett további késést kellett elkönyvelniük az építőknek a régészeti feltárások miatt. A kegyelemdöfést pedig az árvizek adták meg.

Mindez összességében mintegy 180 nappal vetette vissza az M3-as új szakaszának építését. Mivel azonban az út és a különféle műtárgyak építése télen, az időjárás miatt előreláthatólag nem folytatódhat majd, a forgalomba helyezés a tervezettnél nem hat, hanem nyolc hónappal későbbre várható. Az elnök-vezérigazgató ennek ellenére nem zárta ki azt sem, hogy ha az időjárás lehetővé teszi a munkálatok folytatását, az autópályát 2007 szeptembere előtt átadják.

Akárhogy is, nem az M3-as épülő szakasza lesz az egyetlen, amelynek avatását későbbre halasztották. Márciusban elsőként az M7-es Zamárdi és Balatonszárszó közti 14 kilométerének későbbi forgalomba helyezéséről született döntés. A 76 milliárd forintos beruházáshoz tartozó, 1870 méter hosszú, 80 méter magas és önmagában 39 milliárd forintba kerülő köröshegyi völgyhidat ugyanis műszaki okokra hivatkozva áttervezték. Az ezzel együtt járó kiegészítő közbeszerzési eljárás, a tervezés és az engedélyek megszerzése mintegy fél évet vett igénybe. Így az új szakaszt a tervezettnél kilenc hónappal később, 2006 novembere helyett előreláthatólag 2007. augusztus 12-én adják majd át a forgalomnak.

Az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közti 36 kilométerének építésénél a szerződéseket nem kell módosítani, a balatoni sztráda utolsó hiányzó eleme azonban mégis később készül el a vártnál. Ez úgy lehetséges, hogy az autópálya közbeszerzési eljárásának féléves elhúzódása miatt a kivitelezőkkel az eredetileg tervezett 2007. decemberi befejezés helyett eleve 2008. májusi átadásra szerződtek.

Az M7-es köröshegyi völgyhídjának legmagasabb pontja  80 méteres, ezzel hazánk legnagyobbja, ám mûszaki okok miatt át kellett tervezni, és ezért az átadása is csúszik jövõ augusztusig, de a Nagykanizsáig tartó szakasz is késõbb készül el
Az M7-es köröshegyi völgyhídjának legmagasabb pontja 80 méteres, ezzel hazánk legnagyobbja, ám mûszaki okok miatt át kellett tervezni, és ezért az átadása is csúszik jövõ augusztusig, de a Nagykanizsáig tartó szakasz is késõbb készül el
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.