Amikor a ruha teszi

Stephon Marbury eddig is híres kosárlabdázó volt, kétszer játszott az NBA All Stars gáláján, és két éve az USA olimpiai válogatottjában is helyet kapott. Most még híresebb lett. Gyerekek százai állnak sorba, amikor Marbury személyesen mutatja be One márkájú kosárlabdacipőjét.

A termék jó minőségű, de egyszerű. A titok nem az újfajta technológiában vagy az anyagokban van, hanem az árban. Marbury legolcsóbb cipői mindössze 14 dollár 95 centbe (3200-3300 forintba) kerülnek - bár az inteneten a 35 dolláros változat is megtalálható -, miközben a Michael Jordan nevével reklámozott Nike Airek 99,99-be (21-22 ezer forintba).

Eddig a sportszergyárak kaptak egy-egy ismert sportoló - elsőként a 80-as években Jordan - "utcai" népszerűségén. Marburynél fordítva alakult: a 24 amerikai nagyvárost felölelő promóciós körútja előtt "csak" sztár volt, az azóta eltelt hetekben szupersztárrá lett. Cipői ugyanis a szegényebb családok gyerekei számára is elérhető áron vásárolhatók meg.

Az 50 terméket tartalmazó sportruházati csomagot, amelynek a cipő csak az egyik darabja, a Steve and Barry's nevű diszkont cég dobta piacra. A cél annak bemutatása, hogy valójában mennyibe is kerül egy termék, amelyet különböző marketingtrükkökkel a valós ár sokszorosáért sóznak a vevőre. Marbury csak az eladások utáni haszonból részesül, a szerződés aláírásáért nem kapott pénzt. Nincs is nagyon rászorulva, a New York Knicksnél évi 17 millió dolláros jövedelme van. Idén mégis 14 dollár 95 centes csukában játssza végig az idényt.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.