Amikor a ruha teszi
A termék jó minőségű, de egyszerű. A titok nem az újfajta technológiában vagy az anyagokban van, hanem az árban. Marbury legolcsóbb cipői mindössze 14 dollár 95 centbe (3200-3300 forintba) kerülnek - bár az inteneten a 35 dolláros változat is megtalálható -, miközben a Michael Jordan nevével reklámozott Nike Airek 99,99-be (21-22 ezer forintba).
Eddig a sportszergyárak kaptak egy-egy ismert sportoló - elsőként a 80-as években Jordan - "utcai" népszerűségén. Marburynél fordítva alakult: a 24 amerikai nagyvárost felölelő promóciós körútja előtt "csak" sztár volt, az azóta eltelt hetekben szupersztárrá lett. Cipői ugyanis a szegényebb családok gyerekei számára is elérhető áron vásárolhatók meg.
Az 50 terméket tartalmazó sportruházati csomagot, amelynek a cipő csak az egyik darabja, a Steve and Barry's nevű diszkont cég dobta piacra. A cél annak bemutatása, hogy valójában mennyibe is kerül egy termék, amelyet különböző marketingtrükkökkel a valós ár sokszorosáért sóznak a vevőre. Marbury csak az eladások utáni haszonból részesül, a szerződés aláírásáért nem kapott pénzt. Nincs is nagyon rászorulva, a New York Knicksnél évi 17 millió dolláros jövedelme van. Idén mégis 14 dollár 95 centes csukában játssza végig az idényt.