Felszállhat a füst Ferihegyről
A BAA tavaly ugyan 464,5 milliárd forintot fizetett Ferihegy 75 évre szóló üzemeltetési jogáért, de egyre több jel mutat arra, hogy a Ferrovial most továbbadna közvetett érdekeltségén, hogy így csökkentse a BAA felvásárlása miatt keletkezett tetemes adósságát. A Budapest Airport tulajdonosainak asztalán már fekszik egy konkrét vételi ajánlat is, a német Hochtief (többek között a hamburgi, düsseldorfi légikikötő üzemeltetője) szívesen bővítené portfolióját a budapesti repülőtérrel is. A németek már a tavalyi privatizációs pályázaton is indultak, akkor a BAA után a második legjobb ajánlatot adták. Korábban felröppentek hírek arról, hogy esetleg a bécsi és a frankfurti repülőtér is érdeklődne a Budapest Airport iránt, de erről lapunk forrásai meglehetősen ellentmondásosan nyilatkoztak. Az ügyben szereplő majd mindegyik érintett egyébként cáfolatokat is megfogalmazott már, a BAA-nél például azt állították a Reutersnek, hogy a média értesülései spekulációk, és a cég nem készül semmilyen bejelentésre a Budapest Airport értékesítése kapcsán.