Szonda, Marketing: komoly előny Demszkynél

Demszky Gábor komoly előnnyel vezet a főpolgármesteri tisztért folytatott versengésben Tarlós István előtt - ezt mutatják a Szonda Ipsos, illetve a Marketing Centrum közvélemény-kutató intézetek friss felmérései. A Szonda telefonos adatfelvétellel, a Marketing személyes megkérdezéssel jutott a maga eredményéhez.

A Szonda Ipsos a biztos szavazóknál tízszázalékos Demszky-előnyt mutatott ki. A kérdéssorra adott válaszok a különbség okaihoz is közelebb visznek. Az derült ki belőlük, hogy az emberek rokonszenveznének egy független főpolgármesterrel, de Tarlóst a többségük nem tartja annak. Ide tartozik, hogy az MSZP választói szinte százszázalékosan felsorakoznak Demszky mögé, amint a Fidesz hívei Tarlóst választják.

A Marketing Centrum felmérése más összefüggésben ad magyarázatot a két legesélyesebb jelölt közötti különbségre. Ez abban áll, hogy a budapestiek többsége úgy látja, hogy rosszabbul mennek az ország dolgai, de ezzel együtt még mindig nagyobb mértékben támogatják az MSZP-t, mint a Fideszt. Demszky itt 17 százalékos előnnyel vezet. Ráadásul a különbség, illetve a megkérdezettek válaszai közel azonosak a Marketing Centrum által négy éve mértekkel.

(A két korábban publikált közvélemény-kutatásban a Gallup és a Tárki egyaránt nagyon szűk Demszky-vezetést mért.)

Demszky Gábor tegnapi bejelentése szerint egyébként ez az utolsó alkalom, amikor főpolgármester-jelölti esélyeit lehet latolgatni: 2010-ben ugyanis már nem indul.

Részletek: A Szondánál Demszky tíz százalékkal vezet

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.