A terroristák megcsapolták a BAA kasszáját
A 20 millió font duplája annak az anyagi csapásnak, amelyet a BAA pontosan egy évvel korábban szenvedett el, amikor a szakszervezet és a Gate Gourmet cateringcég között kialakult vita miatt napokig a földön vesztegeltek a Heathrow-ról közlekedő gépek. A The Observer tudósítója szerint ugyan a 20 millió font csak töredéke a BAA évi 2,2 milliárd fontos forgalmának, de arra jó lehet, hogy a vállalatot nemrégiben 10,3 milliárd fontért megvásárolt új tulajdonos, a spanyol Ferrovial refinanszírozást kérhessen tetemes, kilencmilliárd fontos hitelére.
A Scotland Yard által megakadályozott repülőgép-katasztrófa után valamennyi nagy-britanniai légikikötőben súlyos korlátozásokat vezettek be. Ezek későbbi enyhítése ellenére továbbra is csak egy aktatáska méretű kézipoggyászt vihetnek fel az utasok a fedélzetre.
A BAA veszteségét fokozta, hogy az első napokban a brit repülőterekről induló utasok számára a duty free boltokban való vásárlás tilos volt, és súlyos összegeket emésztett fel a biztonsági átvilágítások szigorítása is.
A pontos adatok a napokban kerülnek nyilvánosságra. A múlt év végén a Ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airportot rekordösszegért felvásárló BAA-ra egyidejűleg komoly nyomás nehezedik, hogy adja fel de facto monopolhelyzetét.
A reptér-üzemeltető társaság a londoni repülőterek közül legkönnyebb szívvel Gatwicktől válna meg, mert ott a legcsekélyebb a terjeszkedési lehetőség.