Megint lefagyott egy Combino
A BKV Zrt. szóvivője, Schimmer Erzsébet lapunk érdeklődésére közölte: a járművön úgynevezett "vezérlés és becsukásvédelmi" hiba keletkezett a Siemens szakemberének diagnózisa szerint (a BKV kérésére az első napon, amikor a szerelvényeket a teljes üzemidőre munkába állították, mind a hat járművön ott ült a gyár egy-egy mérnöke). Hogy a szaknyelven megfogalmazott zavar pontosan miben nyilvánult meg, Schimmer nem tudta elmondani, azt viszont igen, hogy először úgy volt, hogy a villamost visszaviszik a remízbe, utóbb azonban úgy döntöttek, tovább járhat, a meghibásodás ugyanis nem ismétlődött meg.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője állítja, ugyanaz történt, mint a korábbi harminc esetben. Vitézy Dávid közölte, a "vezérlés és becsukásvédelmi" hiba magyarul azt jelenti, hogy az ajtó valamit (valakit) becsípett, az okos elektronika erre automatikusan nyitott, viszont nem zárt vissza rendesen; az ajtók félig nyitva maradtak. Ezt a jelenséget csak a villamos számítógépes vezérlésének újraindításával tudják korrigálni - ami eltart úgy negyedóráig. (B. T.)