Testre szabják a sorozatokat
A legjobb drámai színésznő pedig szintén nyomozót alakító Marishka Hargitay (Esküdt ellenségek) lett - aki ráadásul duplázott, hiszen tavaly is ő lett a kategória győztese. Az ő sikere kicsit a miénk is, hiszen magyar származású: anyja a legendás színésznő, Jayne Mansfield volt, apja az 1956-os Mr. Universum, Mickey (Miklós) Hargitay.
A vígjátéksorozat kategóriában az azonos című BBC-produkció által ihletett The Office című munkahelyi szatírát jutalmazták. A legjobb komikus színész díját az idén triplázó Tommy Shalhoub (Monk) kapta, a legjobb komikus színésznőnek járó díjjal a gyerekkora óta a show-bizniszben dolgozó Julia Louis-Dreyfust (The New Adventures of old Christine) ismerték el.
A hazánkban ismeretlen műfaj, az úgynevezett tévémozi ugyanolyan gondossággal és költségvetéssel készül, mint egy mozifilm, csak elsősorban televíziós felhasználásra. E kategória győztese a The Girl in the Café lett, a legjobb minisorozat (tíz rész alatti szériák) pedig az Elizabeth I. lett. Utóbbi érdekessége, hogy a benne szereplő Helen Mirrent és Jeremy Ironst is elismerték.
A legjobb talkshow-nak vagy zenés show-nak járó díjat az idei Oscar-díj-kiosztó ünnepség házigazdája, Jon Stewart Daily Show című műsora kapta, a legjobb reality vetélkedő Emmy-díjával a The Amazing Race-t jutalmazták. Az animációs kategória győztese pedig az 1989 óta futó Simpson család lett.
A 24 díjazása azt jelenti, hogy a Televíziós Művészetek és Tudományok Akadémiája is elismerte a modern tengerentúli sorozatok utóbbi években történt változásait. A recept lényege: ha a néző nem érezheti magát mindentudónak, akkor lebilincseli, amit lát. Az pedig az "összetevők" adagolásától függ - tehát nagy biztonsággal szabályozható -, hogy melyik társadalmi csoportot szólítja meg és tartja maga mellett az adott produkció. A kalibrálás a hirdető szempontjai szerint történik. Azaz ma már nem készülnek mindenkinek szóló produkciók, hanem szigorúan egyes korosztályokat céloznak meg.
A korábban gyártott sorozatok - mint például a Dallas - mindemellett egyszerűbbek is voltak: lineáris cselekményükkel, fekete-fehér karaktereikkel bármelyik korosztálynak eladhatók voltak. Az új stílussal - ilyen például a 24 vagy a Maffiózók - viszont már együtt jár a sokkal bonyolultabb történet: a cselekmény legalább nyolc párhuzamos szálon fut, a hősök kiszámíthatatlanok, és nem egyértelműen jók vagy rosszak.
A 24 másik nagy újítása, hogy felrúgta a húsz-harminc éve tabunak tartott szabályt: a filmidőt. A sorozat huszonnégy, egy-egy órás részben pontosan egy nap történetét mondja el, a cselekményt valós időben látjuk. Sokan vannak, akik nem is bírják ki a hagyományos, fél éven keresztül húzódó heti adagolást, és inkább bevárják a DVD-kiadást, hogy többé-kevésbé egyhuzamban élhessék át az eseményeket.