Az M6-osnak még hiányzik az érdi tető

Kevesebb az autó az M6-os érdi tető és Dunaújváros közti szakaszának júniusi forgalomba helyezése óta a 6-os főúton is. Az átadás előtt átlagosan 9400, a sztrádaavatót követően kevesebb mint 6100 gépkocsit számláltak naponta. A megnyitás után a dunaújvárosi sztrádát naponta 5600, egy hónappal később 6300 jármű használta az üzemeltető Duna-Intertoll szerint. A főváros és Dunaújváros között a teljes forgalom mintegy harmadával nőtt az idén.

Ennek szakértők szerint az is az oka, hogy a Budapest és Pécs között közlekedők egy része ma már az M6-oson, és nem Zamárdi érintésével autózik, de azoknak is megéri rákanyarodni az M6-osra, akik eddig az 51-es utat használták Baja felé. Mindenesetre az M6-os egyelőre gyakran üresnek tűnhet. Ez azonban feltehetően csak addig tart, amíg nem készül el az M6-os érdi tető és M0-ás közti szakasza, ahonnan a dunaújvárosi sztráda könnyen elérhető lesz - ennek átadásáról még nincs végleges döntés. Szintén érezhető forgalomnövekedést hozhat, ha elkészül a dunaújvárosi Duna-híd és az M8-as első szakasza, amelyhez az M6-os vége is csatlakozik majd. Ennek átadását eredetileg 2006 decemberére tervezték, ám az árvizek miatt a beruházás előreláthatólag tavaszra készül el. (K. Sz. A.)

Összeért az új Duna-híd kosárfüle

Beemelték az épülő dunaújvárosi Duna-híd "kosárfülének" utolsó, 33 tonnás, 13 méter hosszú elemét szombaton. A segédszerkezetekkel együtt 10 600 tonnás, kész acél ívhidat a dunavecsei szerelőhelyről nyolc bárkán úsztatják majd a helyére. A jobb és bal oldali ártéri híddal és a mederhíddal együtt 1700 méter hosszú átkelőt várhatóan jövő júniusban adják át a forgalomnak, fél évvel később, mint azt eredetileg tervezték. A Duna tavaly őszi alacsony vízállása, majd a kemény tél és a tavaszi árhullám miatt ugyanis a hídépítők nem tudják betartani az eredeti, november végi átadási határidőt, s kérték annak módosítását. A beruházást tervező Fővárosi Mérnöki Tervező Zrt. irodavezetője, Horváth Adrián szerint az épülő átkelőhöz hasonló nagyságú még sehol sem épült a világon. A dunaújvárosihoz hasonló szerkezettel emelt hidak közül az eddigi legnagyobb, 254 méter fesztávolságú, Oszakában áll. (MTI)

A dunaújvárosi híd utolsó elemét szombaton emelték be
A dunaújvárosi híd utolsó elemét szombaton emelték be
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.