A Vegyépszer és a Betonút konzorciuma nyerte az árversenyt az M7-es Balatonkeresztúrt Nagykanizsával összekötő szakaszának építésére kiírt tenderen - tudta meg a Népszabadság. Ennek ellenére nem biztos, hogy a balatoni sztráda 36 kilométerének építésére e páros kap majd megbízást. Úgy tudjuk: a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. szakértői több konzorcium pályázati anyagában hibát találtak, így kizárások is várhatók.
A végleges árajánlatok tegnapi bontásakor mindenesetre egyértelművé vált: a jelentkező hat konzorcium közül négynek az eredetileg megajánlottnál lényegesen olcsóbban is megéri a beruházás megszerzése. Az árversenyt az élen záró Vegyépszer-Betonút konzorciuma például több mint tíz százalékot, csaknem ötmilliárd forintot tudott lefaragni a júniusban még csak a negyedik helyre elég ajánlatából. Véglegesnek számító, 41,4 milliárdos vállalása így már 340 millióval olcsóbb, mint az első körben győztes Granit-Doprostav páros eredeti árajánlata. A talán első körös győzelme tudatában árain jottányit sem változtató osztrák- szlovák konzorciumot a Strabag és Hídépítő párosa is megelőzte. Ők majdnem kilenc százalékot engedtek áraikból. (Ezek után már érthető az is, hogy a múlt héten miért vonták vissza jogorvoslati kérelmüket a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.) A legtöbbet, mintegy 12 százalékot a korábban a legdrágább ajánlatával az előző körben még utolsó helyre sorolt Porr-Viadom-Terrag-Asdag engedett. A Bilfinger-Swietelsky konzorciuma alig, a Colas egyáltalán nem változtatott árain.
Díszletszerelés az M7-es új szakaszának avatóján. A Vegyépszer mindenáron maradna