Egymás után állnak le a Combinók

A hétvégén újabb fejezetéhez érkezett a nagykörúti villamos-tragikomédia: szombaton és vasárnap is lerobbant egy-egy új Combino. Szombat délután az egyik, 830 millió forintért vásárolt jármű a Széna téren vált mozgásképtelenné. A BKV szakemberei megpróbálták többször is újraindítani, a villamossal így tudtak még egy megállónyit haladni, a Mechwart ligettől azonban csak elvontatni tudták. Az utasokat szombat délután félórán keresztül pótlóbuszok vitték a Moszkva tér és az Oktogon között.

Tegnap délután egy másik - az eddig forgalomba helyezett hat új jármű közül immár a második - is lerobbant, útban az Oktogontól a Moszkva térre. A járművet kocsiszínbe vitték, és vizsgálják. - A BKV egyelőre nem tudja, mi okozta a hibát, az üzemképtelenné vált Combinók műszaki vizsgálata már folyik - tájékoztatta lapunkat Mezei László BKV-fődiszpécser.

- A hozzánk érkezett, meg nem erősített információk szerint a szombati esetben a Combino fedélzeti elektronikája a kerekek mozgása alapján úgy érzékelte, hogy a jármű kisiklott, ezért a számítógép letiltotta a kocsi irányítását. Emiatt 32 percig állt szombaton a villamosforgalom a Nagykörúton - mondta lapunknak Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.

A közlekedési vállalat 2004-ben írt alá szerződést a Siemens-Kiepke konzorciummal negyven új villamos megvásárlására. (Menet közben derült ki, hogy az Európában több helyen futó járművek vázszerkezete tönkrement, ezért a gyártó alumínium helyett rozsdamentes acélból gyártotta le a Budapestre szánt villamosokat, ez egyéves csúszást okozott, de a főváros ezt is jóváhagyta.)

Az új járművek miatt idén tavasszal több mint hárommilliárd forintból fel kellett újítani a nagykörúti villamosok megállóit, valamint a kábel- és felsővezeték-hálózatot. A felújítás után egyre gyakoribbakká váltak a körúti villamosforgalmat hosszabb-rövidebb ideig megbénító üzemzavarok, törtek a villamosok áramszedői, leszakadtak a felsővezetéket tartó keresztsodronyok. A legsúlyosabb hiba két hete történt, amikor rutinellenőrzés során két elrozsdásodott felsővezeték-tartó oszlop egyszerűen kidőlt a Margit hídon. Az oszlopokat rohammunkában megerősítették, hogy a nagykörúti villamos az úszó Európa-bajnokság nyitónapján már teljes vonalán közlekedhessen. Ezt az ígéretet ugyan sikerült betartani, de még aznap is volt három kisebb üzemzavar.

A főpolgármester a Műegyetem szakértőinek bevonásával független vizsgálatot rendelt el, amelynek eredményét erre a hétre ígérik. A felelősség megállapításával ezt megvárja a városháza és a BKV is.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.