Újra villamos a Margit hídon
Ma hajnaltól - Demszky Gábor főpolgármester keddi ígérete szerint - az éjszakai próbaüzem sikerétől függően megindul a villamosforgalom a Margit hídon. A főpolgármester bejelentése után néhány órával, az Oktogonnál ismét eltört egy áramszedő, emiatt leállt a villamosforgalom a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között. Ez már szinte megszokott, sokadik eset a vonal felújítása óta, az illetékesek szerint a Combinókkal nem történik majd meg. Ennél súlyosabb volt, hogy másfél hete, a Margit hídon egy vezetéktartó oszlop kidőlt, azóta sem járnak a villamosok a Jászai Mari tér és a Moszkva tér között. Kiderült, hogy nem csak ott van baj, a vezetékeket tartó, a 30 éves, rozsdás kandeláberek sok helyen nem bírják a Combinókhoz szükséges dupla vezetékek súlyát. A Margit hídon már megtörtént az oszlopcsere, de a vonal teljes hosszán csaknem 60 oszlopot kell még megerősíteni. Sok más hibára is fény derült, ami felvetette a tervezők, a kivitelezők, a műszaki átvételt végzők, sőt a közlekedési felügyelet felelősségét is. A főpolgármester ezek tisztázására vizsgálatot indított, eredmény két hét múlva várható.
Az extra munka néhány tízmillió forinttal növelheti a 41 milliárd forintos projekt költségeit - mondta érdeklődésünkre Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottságának szabad demokrata elnöke. Ebből a szerelvények 35 milliárdba kerültek, a megállók és a vezetékrendszer átépítése 3,5 milliárdba, a fennmaradó öszszeget pedig egyéb infrastrukturális beruházásra, remízek átépítésére fordították. A már futó két Combino mellé év végéig érkezik 19, a többi 20 jármű pedig a jövő év elején áll forgalomba. (K. A. I.)
Aba repül?
Demszky Gábor főpolgármester minél hamarabb menesztené Aba Botond BKV-vezérigazgatót - értesült fővárosi forrásokból az Index. Az internetes hírportál úgy tudja, ha az oszlopkidőlések ügyében indított vizsgálat nem Aba felelősségét állapítanák meg, a BKV-vezér akkor is csak jövő márciusig maradhat a posztján. Szemére vetik, hogy csak márciusban rendelte el a Combinók miatt szükséges nagykörúti átalakítások előkészítését, holott már több mint két éve lehetett tudni, milyen munkákra van szükség. A kínos hibák is azt mutatják, hogy a beruházást nem készítették elő megfelelően, ami Demszky Gábor szerint megbocsáthatatlan. Koalíciós körökben nehezményezik, hogy Aba nem ajánlotta fel lemondását.