Ferihegyi taxitender: ismerősök olcsóbban
"A legtöbb panasz a taxiszolgáltatások színvonala miatt érkezik hozzánk. Az egész ország tudja, hogy a szolgáltatás elfogadhatatlan. Nem ez a megfelelő fogadtatás a Magyarországra látogatóknak, ezért lépnünk kellett." - e szavakkal indokolta március végén a ferihegyi taxis- pályázat kiírását Chris Woodruff, a Budapest Airport vezetője. Mindezek után legalábbis meglepő, hogy a tegnap nyertesként megnevezett Zóna Service konzorcium tagjai és az eddigi szolgáltatást végző taxitársaság tulajdonosi köre jelentős átfedést mutat.
Veres István vállalkozó ezúttal az Euro Taxi Bt. (2006 júniusáig: Airport Minibusz Bt.) ügyvezetőjeként szerepel a névsorban. A repülőtér angol vezetőinek a sajtótájékoztatón, majd négyszemközt adott válaszai körülbelül úgy foglalhatók öszsze: "mi mást tehettünk volna, ha egyszer ők adták be a legjobb ajánlatot?!"
Lengyel Sándor, a vesztes 6x6 vezetője szerint mindez úgy történhetett, hogy a győztes mélyen a piaci árak alatt vállalta a fuvarokat. Augusztus 15-től Budapest határán belül akár a III. kerület legeldugottabb helyeire is legfeljebb 3600 forintba kerül az utazás, de például a X. kerület egyes részeire már 2900 forintért is el lehet majd jutni Ferihegyről. A fix tarifák mellett azonban az óra is be lesz kapcsolva, és ha kevesebbet mutat, az utasnak az alacsonyabb viteldíjat kell megfizetnie - akár hitelkártyával is.
Veres lapunknak azt mondta: az árcsökkenés miatt kieső bevételt úgy próbálják meg pótolni, hogy Ferihegyről a városba tartó utasok mellett a jövőben több utast szeretnének a belvárosból a reptérre fuvarozni. Kérdésünkre, hogy ha ez ilyen egyszerű, akkor miért nem javítottak eddig önként a szolgáltatás minőségén, azt felelte: eddig nem volt pályázat, a szigorított feltételeknek ezután kell megfelelni.
A Budapest Airport ígérete szerint augusztus közepétől csak olyan sofőrök dolgozhatnak a konzorciumnál, akik átestek a reptéri dolgozók szokásos biztonsági ellenőrzésén, és beszélnek idegen nyelven. Az érkezési csarnokokban taxipultokat állítanak fel, ahol a városba tartók igényeit rögzítik, majd az ennek megfelelően küldött autóhoz egy diszpécser kíséri az utasokat. A flotta kezdetben 150, ötévesnél fiatalabb autóból áll majd, de 12 hónapon belül 130 új Ford Mondeo, 42 kombi Mondeo és 28 Opel Zafira lesz a flottában, valamint tíz londoni taxi. Valamennyi autót GPS-szel szerelik fel, így az utas és a központ is ellenőrizheti, merre jár a sofőr.