Brüsszel fair repjegyárakat akar

Tényleg ingyen utazhat-e a csecsemő a fapados járaton? Milyenilletéket, adót kell számolni jegyenként, illetve foglalásonként? Mitterhel pontosan a kerozindíj? Egyáltalán: miből tevődik össze a bruttóár? 

Ma még számos csapdát rejtenek a légitársaságok ajánlatai; az utas nehezen igazodik el, amikor a különböző ajánlatokat próbálja összehasonlítani – holott 1997, a légiszektor teljes liberalizálása óta 60 százalékkal nőtt a viszonylatok száma. Az Európai Bizottság most rendet akar teremteni. Ha az Európai Parlament és a tagállamok tanácsa is elfogadja, úgy a légitársaságokat arra kötelezhetik, hogy az árakat „mindent tartalmazóan” tüntessék fel ajánlataikban. A bizottsági javaslathoz az a konkrét gyanú is hozzájárult, hogy Brüsszel szerint a Ryanair a ténylegesnél nagyobb repülőtéri illetéket számlázhatott.

Brüsszel formailag az ún. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló irányelvet akarja kibővíteni. Az árképzés „diszkrimináció-mentessé” tételébe az is beletartozik, hogy nem lehet a jegyeket különböző áron kínálni a különböző EU-tagországokban. Ezt is konkrét panaszok nyomán írnák elő. A kizárólag harmadik világbeli légitársaságokból álló „feketelista” mellett az unión belüli vállalati kötelezettségeket is felügyelnék: az eddiginél jobban a stabil pénzügyi helyzethez és a biztonsági előírások betartásához kötnék a működési engedélyeket. 

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.