Csődvédelmet kért az Eurotunnel

Csődvédelmet kért tegnap a La Manche csatorna alatti alagutat üzemeltető brit-francia Eurotunnel társaság, miután kudarcba fulladtak a hitelezőkkel folytatott adósságátütemezési tárgyalások.

A társaság 6,2 milliárd font - több mint 2500 milliárd forint - tartozást halmozott fel. A hitelekkel megtámogatott hatalmas tenger alatti beruházás anyagilag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a tervezetthez képest jóval többe, 10 milliárd fontba - több mint 4000 milliárd forintba - került, a forgalom 1994-ben, megkésve indult, és igencsak elmaradt a várttól. Az Eurotunnel az idén májusban előzetes megállapodásra jutott főbb hitelezőivel a tartozások átütemezéséről, végül azonban meghiúsult az egyezség, a társaság közleménye szerint elsősorban a Deutsche Bank miatt. A pénzintézet a köréje tömörült pénzintézetekkel együtt egy másik, egyelőre nem ismertetett megoldást szorgalmazott.

A májusi megállapodás lényege az volt, hogy a Barclays, a Goldman Sachs és a Macquarie a cég adósságát 2,9 milliárd fontra csökkenti, és egy új cég jön létre a meglévő részvények aukciójának és cseréjének a lebonyolítására. A brit-francia részvénytársaság tavaly növekvő üzemi veszteség mellett 541 millió fontos (mintegy 220 milliárd forintos) bevételt ért el, amely egy százalékkal volt több az előző évinél - a bevétel ezzel első ízben "emelkedett" 2002 óta.

Tavaly összesen 16 millióan keltek át az alagúton, amely a tegnap adott hivatalos nyilatkozatok szerint "bármi történjék is", tovább üzemel a jövőben.

A Standard&Poor's leértékelt

Egyszerre 15 fokozattal, csődhöz közeli szintre minősítette vissza az eddigi közepes befektetői osztályzatról az Eurotunnelt a Standard & Poor's, miután összeomlottak a tárgyalások a cég és hitelezői között. A nemzetközi hitelminősítő londoni közleménye szerint a fő hitelezőkkel májusban elért refinanszírozási megállapodással még meg lehetett volna őrizni a cégnél kint lévő fedezett hitelek értékét. Az azonban, hogy a megállapodást a héten a hátrébb sorolt hitelezők elutasították, "igen jelentős mértékben bizonytalanná teszi", hogy miként lehet majd kezelni az adósságállományt.

Gyorsvasút a kijáratnál. A befektetõk még nem látják az alagút végét
Gyorsvasút a kijáratnál. A befektetõk még nem látják az alagút végét
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.