Csődvédelmet kért az Eurotunnel
A társaság 6,2 milliárd font - több mint 2500 milliárd forint - tartozást halmozott fel. A hitelekkel megtámogatott hatalmas tenger alatti beruházás anyagilag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a tervezetthez képest jóval többe, 10 milliárd fontba - több mint 4000 milliárd forintba - került, a forgalom 1994-ben, megkésve indult, és igencsak elmaradt a várttól. Az Eurotunnel az idén májusban előzetes megállapodásra jutott főbb hitelezőivel a tartozások átütemezéséről, végül azonban meghiúsult az egyezség, a társaság közleménye szerint elsősorban a Deutsche Bank miatt. A pénzintézet a köréje tömörült pénzintézetekkel együtt egy másik, egyelőre nem ismertetett megoldást szorgalmazott.
A májusi megállapodás lényege az volt, hogy a Barclays, a Goldman Sachs és a Macquarie a cég adósságát 2,9 milliárd fontra csökkenti, és egy új cég jön létre a meglévő részvények aukciójának és cseréjének a lebonyolítására. A brit-francia részvénytársaság tavaly növekvő üzemi veszteség mellett 541 millió fontos (mintegy 220 milliárd forintos) bevételt ért el, amely egy százalékkal volt több az előző évinél - a bevétel ezzel első ízben "emelkedett" 2002 óta.
Tavaly összesen 16 millióan keltek át az alagúton, amely a tegnap adott hivatalos nyilatkozatok szerint "bármi történjék is", tovább üzemel a jövőben.