Kong az ürességtől a reklámkassza
A borászok már tervezet formájában kifogásolták a törvényt, s a jelek szerint igazuk lett: a végrehajtási rendelet máig nem született meg. Gráf József agrárminiszter több fórumon is kijelentette, amíg megosztott a borásztársadalom, nincs értelme elindítani a kht.-t. - A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium és a magyar borászati szakmai szervezetek által alapított Magyar Bormarketing Kht. képviselői a napokban megegyeztek - mondta lapunknak Nemes Richárd, a kht. ügyvezetője. Beszámolt arról is, hogy az összes szakmai szervezet, a kunsági, az egri, a mátrai hegyközségek és a nagyobb borászati vállalkozások írásban egyezségre jutottak a marketing-hozzájárulásról. Egyebek mellett arról, hogy milyen elvek mentén fizessen a literenkénti 80 forintos árat elérő kunsági és az ezer forintokban gondolkodó topborász. Ezek után a miniszterrel sikerült megállapodniuk, hogy a hozzájárulást visszamenőlegesen nem, és csak a forgalomba hozatal után fogják szedni.
Most az látszik valószínűnek, hogy először 2007 februárjában kerül pénz a társaság számlájára, és akkor indul a várva várt közösségi marketing - addig marad a támogatás a kifizetőhelyként is működő, elszegényedett Agrármarketing Centrumnál. A tokaji borok piacra jutását mindenképpen segíti az az uniós marketingprogram, amelyről pénteken döntöttek az EU-ban. Brüsszel összesen 28 millió euróval támogatja az uniós mezőgazdasági termékek reklámozását tizenkilenc tagállamban, és ebben a magyar Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület tervezetének támogatása is szerepel. (Cz. P.)