A régi használt autók tilalmát kifogásolja az EU

Nem szabad használt autókat kizárólag azon az alapon megkülönböztetni, hogy nem az érintett tagállamban vásárolták őket – jelentette ki csütörtökön Günter Verheugen, a vállalkozáspolitikáért felelős európai bizottsági alelnök, öt EU-tagállamot, köztük Magyarországot is elmarasztalva.

Hazánkkal szemben immár a második fázisába lép az e mulasztásra vonatkozó szabálysértési eljárás, amely – mint más, hasonló ügyek esetében – akár az Európai Bíróságon is végződhet. Brüsszel azt kifogásolja, hogy a hazai jogszabályok tiltják az olyan gépjárművek behozatalát az országba, amelyeket legalább tíz éve, egy másik EU-tagállamban helyeztek forgalomba.

Magyarország ezt azzal indokolja, hogy gátat akar szabni a gépjárműpark elöregedésének a Nyugat-Európában igen olcsón beszerezhető, kiöregedett autók kitiltásával, de az Európai Bizottság szerint semmilyen bizonyítékkal nem szolgált a hátrányos megkülönböztetés igazolására. Ez azt jelenti: jogszerűtlenül sérti meg az EU belső piaci szabályait.

Ettől formailag különbözik, bár szintén a külföldön már forgalomba helyezett autókra vonatkozik az a brüsszeli eljárás, amely a magyar – és számos más tagállami – regisztrációs adót kifogásolja, ismét csak a belső piaci szabályokra hivatkozva. (Ezzel kapcsolatos magyar ügy az Európai Bíróság elé is került.)

A Magyarországra küldött felszólításhoz hasonló értelmű levelet küldött a bizottság Ausztriának, valamint a külföldön bejegyzett autók esetében feleslegesnek ítélt papírokat kérő Luxemburgnak, továbbá a műszaki ellenőrzésnél külön szigorító Csehországnak és Lengyelországnak.    

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.