A Transelektrónál elment a debreceni troli
Március 31-e előtt kellett volna szolgálatba állniuk Debrecenben a GTK által gyártott trolibuszoknak, ám a tizenegy járműből határidőre egy sem érkezett meg - tájékoztatta lapunkat Nagy Attila. A DKV vezérigazgatója megerősítette: cégük több hónapos hiába való várakozás után valóban felmondta a GTK-val kötött szerződést. A lépésre azt követően került sor, hogy a társaság az év eleje óta tárgyalási kezdeményezéseire sem kapott érdemi választ a cégtől. A troliszállítás meghiúsulása miatt 301,5 millió forintos kötbért követel a DKV a GTK-tól, egyelőre azonban erősen kérdéses, hogy ezt (ha jogosnak ítéli), ki tudja-e fizetni a Transelektro-cég, vagy a debreceni vállalat beállhat a hitelezők sorába.
A DKV 2004 júliusában összesen 21 troli szállítására szerződött a GTK-val. Az első tíz jármű tavaly tavasszal menetrendszerűen meg is érkezett. Így a városi tömegközlekedési cég üzleti tervében az idén a teljes flotta szolgálatba állításával számolt. Egyelőre nem dőlt el: a hiányzó tizenegy jármű beszerzésére mikor írnak ki újabb közbeszerzési eljárást. Valószínű azonban, hogy az új debreceni trolik 2007 tavaszánál korábban már nem érkezhetnek meg.
Nem döntött a GTK-val kötött trolibusz-szállítási szerződés sorsáról a BKV. Aba Botond, a fővárosi társaság vezérigazgatója kifejtette: cégük a tavaly átvett tíz troli után az idén tavasszal újabb 11 járművet várt a GTK-tól, ezek azonban nem érkeztek meg. A hozzávetőleg egymilliárd forintos rendelést még nem mondták le, de ha kell, a BKV lehívja a szerződéses érték tíz százalékának visszafizetésére adott garanciákat.
Megmenekült a Röck
Megszüntette a Ganz-Röck Kazán- és Erőművi Berendezések (GR) Zrt. felszámolását, és hatályon kívül helyezte az erről szóló múlt heti jogerős határozatát a bíróság. A cég felszámolásának ügyében másodfokon döntést hozó Szegedi Ítélőtábla azért döntött így, mert a Régió Solvent Zrt. bejelentette: a GR rendezte a felszámolási eljárás elindítására okot adó tartozást.