Olcsóbban épül tovább az M7-es
Úgy tudjuk, hogy a Nemzeti Autópálya Zrt. által kiírt közbeszerzési eljárás második fordulójában hat konzorcium adott be ajánlatot, és közülük a legalacsonyabb árat, 41,74 milliárd forintot az osztrák Granit és a szlovák Doprastav konzorciuma (Grando) ajánlotta. E társaságok eddig még egyetlen magyar autópálya-építési tenderen sem nyertek. Mögöttük végzett a Strabag-Hídépítő páros 45,8 milliárddal, míg az M6-os első szakaszát nemrégiben befejező Swietelsky-Bilfinger duó 46,26 milliárdot kért. A két szomszédos szakaszt építő Vegyépszer és Betonút konzorciuma már nem fért fel a dobogóra 46,29 milliárdjával. A legdrágább ajánlatot a Viadom-Porr-Terrag-Asdag konzorcium (49,9) és a Colas (48,84) adta.
A kiírónak sikerült lejjebb nyomnia az árakat, amelyek elmaradnak az előző körben kínáltaktól, és a szomszédos M7-es szakaszok költségeitől is. A 36 kilométeres sztráda kilométerára 1,1 milliárdra jön ki, míg az M7-es új szakaszain eddig ennél jóval magasabb árak voltak jellemzők, amelyeket csak részben magyaráz a csomópontok, lehajtók, hidak száma. Az eddigieknél élesebbnek tűnő verseny mellett az is csökkentette az árat, hogy a kiíró megváltoztatott műszaki tartalmú ajánlatokat kért a cégektől. A győztessel egy hónapon belül megköthetik a szerződést, és az építkezés ősszel kezdődhet.