Átadták az M6-os autópályát
Végéhez közeledik az autópálya-építés legintenzívebb szakasza. Az M8-as, az M9-es és az M6-os megmaradó részének megépítése után az alacsonyabb rendű utak és a vasút korszerűsítése következik - mondta Gyurcsány Ferenc kormányfő vasárnap, az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakaszának eredetileg még áprilisra, a választások elé tervezett, de végül tegnap rendezett avatásán.
A forgalomba helyezett 58,6 kilométeres sztráda, illetve a vele párhuzamosan elkészült, az épülő dunaújvárosi Duna-hídhoz vezető M8-as szakasz az első PPP-konstrukcióban (az állami és a magántőke összefogásával) megépült magyarországi autópálya-szakasz. Ez valódi PPP, a többi - most épülő - autópályából ügyes húzással kreál az állam hasonlót (igaz, a korábbi koncessziós útépítések is körülbelül azonos finanszírozási technikával épültek, azokat azonban még nem hívták PPP-nek). Az M6-os szakaszának építésére és 22 éves koncessziós üzemeltetésére 2004 októberében kötöttek szerződést a német Bilfinger Berger, az osztrák Porr és Swietelsky cégek alkotta M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt.-vel. A 2015-ig tartó sztrádaépítési programban még számos gyorsforgalmi út elkészítése szerepel, ezek előkészítése is folyik, ám az ütemezés és a finanszírozási technika még kérdéses: a programban egyelőre - a most már épülő sztrádák legkésőbb jövő évi határidején kívül - a többi útra alig van kész terv, csak az ígéret, hogy 2015-ig elkészülnek. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter mindenesetre azt hangsúlyozta: a következő időszakban is a korábbi elkötelezettséggel folytatódnak a befektetőket is vonzó infrastrukturális fejlesztések. Büszkén említette ezzel kapcsolatban, hogy négy év alatt sikerült megduplázni Magyarországon az autópálya-hálózat hosszát.