Végső összecsapás a BAA-ért
Várhatóan a Goldman Sachs bankház által szervezett konzorcium is javít a Ferihegyet is üzemeltető brit cég megszerzésére irányuló pályázatán, mely 870 pennys értékelésével még kevésbé nyerte el első menetben a tulajdonosok tetszését, mint a spanyol kérő 900 pennys ajánlata.
A Goldman Sachs által tömörített intézmények (többek között Dresdner Kleinwort Wasserstein, WestLB, Credit Suisse) sorához hétfőn a második legnagyobb ausztrál hitelintézet, a Commonwealth Bank is csatlakozott. A csoport ajánlatának határideje péntek. A többek között Heathrow, Gatwick és Budapest repülőtereket működtető BAA vezetése legalább 940 pennyre becsüli saját papírjai értékét. A hét végén nyilvánosságra került annak lehetősége is, hogy a brit versenyhivatal, monopolhelyzete enyhítése érdekében felszólítaná a BAA-t: váljon meg a második legnagyobb londoni repülőtértől, Gatwicktől, melynek értéke elérheti a 2,5 milliárd fontot. A hétfői Daily Mail szerint megtörténhet, hogy a függetlenségéért oroszlánként küzdő BAA esetleges új tulajdonosa is a birodalom feldarabolása mellett dönt, "átpasszolva a Budapest Airportot". Ez a lépés elképzelhetetlen a két igazgatótanács jóváhagyása nélkül. A Ferrovial egyébként múlt pénteken elvetélt kísérletet tett a BAA közel 14 százalékának megszerzésére, ám 150 millió papír helyett, becslések szerint, csak 30 milliót tudott begyűjteni.