Az MDF felülvizsgálná a budapesti parkolást
A Madách téri parkolóban tartott sajtótájékoztatón a politikus hangsúlyozta: a főváros szégyene, hogy 16 év alatt nem tudta rendezni a budapesti parkolás helyzetet. Kifogásolta, hogy nincs se jogilag, se intézményileg szabályozva a fővárosi parkolás, és hogy különböző díjpolitikát használ a három parkolási társaság. Almássy Kornél közölte, nem lehet tudni, hogy a parkolási társaságok milliárdos bevételeit mire használják fel, ezért az MDF azt szeretné, ha nyilvánosságra hoznák az összes ezzel kapcsolatos szerződést.
Közölte, hogy drasztikusan, akár 90 százalékkal is lehetne csökkenteni a parkolási díjakat, ha azt veszik figyelembe, hogy a parkolási társaságok milyen kevés összeget juttatnak vissza a kerületi önkormányzatoknak a parkolási bevételeikből. Véleménye szerint reális esély a leginkább arra volna, hogy 50-60 százalékkal lehessen csökkenteni a parkolási díjakat Budapesten - tette hozzá.
Mint mondta, nagyon rossz közlekedéspolitikai koncepció az, ha úgy próbálják kitiltani az autósokat a városból, hogy az egekbe emelik a parkolási díjakat. Kiemelte, hogy a fővárosban több helyen egy félnapi minimálbérnek megfelelő összeget szednek be parkolási díjként, amelyért cserébe nem kapnak semmit az autósok, nem épülnek például P+R parkolók. Mindez ellentétes a nyugat európai trendekkel. Példaként említette, hogy Bécs belvárosában olcsóbb a parkolás, mint Budapesten. Almássy Kornél nehezményezte, hogy eddig nem adtak át egyetlen fővárosi építésű mélygarázst sem.
Az MDF elutasítja azokat az elképzeléseket, hogy az embereknek a lakóhelyükön is fizetniük kellene a parkolásért - mondta a politikus, azt is kiemelve, hogy a parkolási zónákat sok helyen indokolatlanul vezették be. Mint mondta, felül kívánják vizsgálni a pótdíjfizetés rendszerét is, hiszen irreálisan magas díjtételeket szabnak ki a társaságok. Szerinte jó lenne, ha csak egy parkolási társaság működne és minden parkolózónában lehetne sms-ben is fizetni parkolási díjat. Közölte, hogy még ebben az önkormányzati ciklusban szeretnék benyújtani a parkolással kapcsolatos programjukat.
Lévai Zoltán, fővárosi MDF-es képviselő közölte, hogy három parkolási társaság túlságosan kaotikus ennek a városnak, hiszen három különböző parkolóautomatát és három különböző tarifarendszert kell az embereknek használniuk. Kiemelte: nem látható át, hogy mi történik azokkal a pénzekkel, amelyeket parkolási díjként fizetnek be az autósok. 2004-ben a hét kerülettel szerződésben álló Centrum Parkolási Kft-nek 4 milliárd forintos forgalma volt, amelyből mindössze 200 millió forintot juttatott vissza a kerületeknek. Ha csak ennyi pénz jut a kerületeknek, akkor teljesen felesleges ilyen magas parkolási díjat fizettetni az autósokkal - mondta Lévai Zoltán. (MTI)