Hanyag munka a nagykörúton
Trehány munkát végeztek a nagykörúti villamosmegállók felújításánál - állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) lapunkhoz eljuttatott közleményében. A civil szervezet szerint hanyagul újították fel a körúti áramellátó rendszert; a már rendbe hozott szakaszon az átadás óta ötször volt tíz percnél hoszszabb, forgalombénító üzemzavar.
A VEKE kifogásolja azt is, hogy az eddigi 14 áramellátási szakasz helyett a jövőben csak három lesz a Nagykörúton. Eddig, ha valahol leszakadt a vezeték, a maradék 13 szakaszban maradt áram, így rövidebb szakaszon, de az üzemzavar ellenére is közlekedhettek a járművek. A mostani szakaszhatárok azonban nem ugyanott vannak, ahol a villamosok vissza tudnak fordulni (ez jelenleg csak az Oktogonnál és a Blaha Lujza téren lehetséges), mert kispórolták a vonalról az új váltókat. Magyarán egy esetleges Rákóczi téri baleset miatt a jövőben egész Dél-Budáig megbénul a nagykörúti villamos.
Több, apróbb, de annál kellemetlenebb hibára is felhívták a figyelmet. Nehezményezik, hogy megszűnt a 6-os villamos hurokvágánya a Móricz Zsigmond körtéren, az új fejvégállomástól viszont sokat kell gyalogolniuk az utasoknak. A Nyugati téri megállóban éppen oda sikerült oszlopot építeni, ahol a villamos egyik ajtaja nyílik. A mozgássérültek fogadására is alkalmas peronokról sok helyen csak lépcsőkön lehet távozni. A peronok szintmagasságát csak majdnem sikerült eltalálni, ezért továbbra sincs szintben a megálló és a villamosok padlója. Bár nem került volna sokba, megint kimaradtak a vakokat segítő sávok.
Az ügyről szerettük volna megtudni a BKV véleményét is, a sajtóiroda ígérete ellenére azonban lapzártánkig nem kaptunk választ. (S. G.)
l Hárommillió forintra büntette a BKV Zrt-t a Közbeszerzési Döntőbizottság, mert jogszerűtlenül választotta ki a 4-es metró projektvezetési tanácsadóját. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent határozat szerint nem volt jogszerű, hogy a közlekedési vállalat a metró második - Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti - szakaszához kapcsolódóan kiírt tenderre csak azt a céget hívta meg, amelyik a földalatti első szakaszának projektvezetési tanácsadója volt. A KD nem osztotta a BKV érvelését, miszerint a két metrószakasz egy egységet alkot, ezért szükségszerű, hogy ugyanaz legyen a tanácsadó.