Micsoda blamázs, micsoda üzlet

Julia Robertset a kritikusok a Broadwayről legszívesebben vissza- küldenék Hollywoodba, a közönség azonban tódul, hogy a színpadon is láthassa Amerika üdvöskéjét.

A New York Times szerint merev, mint egy lámpaoszlop, és olyan feszült, mint aki bármelyik pillanatban széteshet. A New York Post azt írta róla, hogy hosszú az orra, megnyúlt az arca, már-már közönségesen néz ki, és a filmjeiben biztosan csodakamerával vették vagy mi a szösz. A New York Sun úgy vélekedett, hogy az egyik szerepben még csak fura volt, a másikban viszont már a bosszantó határán mozgott. És amilyen peche van, New Yorkban még ezeken kívül is van újság, a Daily News, amelynek kritikusa meglepődött azon, mennyire "nincs jelen" a színpadon. Julia Roberts nem ehhez van szokva, és nagy kérdés, meddig bírja a kudarcot.

Persze van más megoldás is. Például, ha nem olvas újságot, a közönség reakciójából ugyan rá nem jön, hogy voltaképpen pocsék színésznő. Amerika üdvöskéje, Hollywood történetének legjobban fizetett dívája ugyanis akkor is mágnesként vonzza a nézőket, ha a kritikusok húzzák a szájukat. Pedig alighanem természetes, hogy a negyven felé közeledve már nem pont úgy néz ki, mint másfél évtizede, Richard Gere oldalán a Micsoda nőben. És az sem meglepő, hogy miután feláldozta sokáig féltve őrzött lapos hasát, és végre rászánta magát a szülésre (ráadásul ikrei lettek), nem vágyik vissza a minden apró tökéletlenséget felnagyító kamerák elé, hanem inkább a színpadon próbál szerencsét.

Richard Greenberg Három nap eső című darabjában azonban a Broadway egyik fő kritériuma szerint hatalmasat bukott: nem tetszett az ítészeknek. Még szerencse, hogy van egy másik mérce is: a pénz. Amíg a közönség megveszi a jegyet, az újságok írhatnak, amit csak akarnak. Márpedig a Bernard B. Jacobs színházban még bemutató előtti, nem hivatalos előadásokra is minden jegy elkelt, a biztonsági embereknek külön kordont kellett felállítaniuk az előadás után Roberts autogramjára vadászó publikum számára. A darab június közepéig megy majd, és gyakorlatilag minden estére előre garantált a telt ház.

A Három nap eső egy ellentétes nemű testvérpár és anyjuk története. Az első felvonásban - gyakorlatilag önálló darabban - Julia Roberts az egyik testvért alakítja, a második részben a fiatalkorában lévő anyát. Greenberg egy interjúban nevetve jegyezte meg, hogy viccesnek találja a csendes kamaradarab körüli felhajtást. Lehet, hogy nem is benne van a hiba, hanem a szerepválasztásban. Elvégre azt a New York Times színikritikusa is elismeri: ha Julia Roberts elmosolyodik, az nemhogy három-, de negyvennapos esőt is képes elfeledtetni.

Az Oscar-díjas színésznőt egyesek már Hollywoodba küldenék vissza, de ez nem lesz olyan egyszerű. Egyrészt lakása van Manhattanben, másrészt az ikrek, a hároméves Hazel Patricia és Phinnaeus Walter nyilván feledtetnek minden rossz recenziót. Hát még, ha a férj, Danny Moder is a városban maradt volna a premierre. De az operatőr éppen forgat, és a pletykalapok máris tudni vélik, hogy Julia voltaképpen emiatt olyan ideges.

A mosolya negyven nap esõt is képes feledtetni. Julia Roberts köszönti az õt ünneplõ közönséget a New York-i Bernard B. Jacobs színház színpadán
A mosolya negyven nap esõt is képes feledtetni. Julia Roberts köszönti az õt ünneplõ közönséget a New York-i Bernard B. Jacobs színház színpadán
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.