Erősíteni kell a töltéseket

Szakaszonként változó mértékben, de végig apad a Tisza és a Hármas-Körös. Tokaj és Tiszapalkonya között naponta 15-20 centimétert, Szolnok és Szeged térségében átlagosan tíz centit csökken a Tisza vízszintje. Hasonló a helyzet a Hármas-Körösön, itt szintén ekkora apadási ütemmel lehet számolni.

A Felső-Tiszán az apadás miatt megszüntették a készültséget, de Kisköre és Szolnok között harmadfokú, Szolnok alatt az országhatárig továbbra is rendkívüli fokozatban védekeznek. A Békés megyei védelmi bizottság tegnap kezdeményezte, hogy a Hármas-Körös Békés megyei szakaszain a kormány oldja fel a veszélyhelyzetet.

A védekezés továbbra is sokirányú feladat. A Közép-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság területén fakadóvíz összesen 270 kilométeren, míg szivárgás 72 kilométer hosszan tapasztalható. A töltéseken összesen 2,2 kilométeren észlelhető hosszirányú repedés. Rézsűcsúszás tíz helyen alakult ki, hosszuk 590 méter. Intenzíven védekeztek tegnap is a vasárnap délután megcsúszott istvánházi Körös-szakaszon, ahová helikopterekkel hordták a zsákokat. A Kunszentmárton, Istvánháza és Szelevény térségében lévő rézsűcsúszásoknál folyamatosan végeznek ellenőrző méréseket, hogy megállapítsák, mozog-e a gát. Az eddigi adatok szerint a tíz kritikus töltésszakasz stabil, de az apadás miatt további töltéscsúszások is várhatók.

Közben elkezdődött a helyreállítás: a Tisza-tónál az elmúlt napokban az árhullám miatt partközelbe sodort uszadékot és egyéb hulladékot távolították el, Martfűn pedig elkezdték a nyúlgát elbontását.

Tegnaptól ismét kell jegyet váltani a szegedi villamosokra és autóbuszokra: a védekezést helyenként gátló belvárosi autóforgalom csökkentése érdekében a városban április közepe óta ingyenes volt a tömegközlekedés. A polgármesteri intézkedés a villamosokat és trolibuszokat működtető Szegedi Közlekedési Társaságnak napi 600 ezer, az autóbuszokat üzemeltető Tisza Volánnak napi 900 ezer forint jegybevétel-kiesést okozott. A belvárosi sétányra továbbra sem engednek járókelőket, és egyelőre a Felső-Tisza-part is zárva marad.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.