Repülnek a dolgozók Ferihegyen
Az önként távozó 190 dolgozó mellett 80, elsősorban a menedzsment és az adminisztratív területen dolgozó munkavállalónak mondanak fel hamarosan Ferihegyen. Chris Woodruff vezérigazgató szerint az új vezetés egy túlfoglalkoztatott és alacsony hatékonyságú társaságot örökölt Ferihegyen, ami nagyon drágává teszi a repülőteret, így ez Közép-Európa legdrágább légikikötője. A cégvezető kijelentette: az elbocsátások jelentik az egyetlen utat ahhoz, hogy hosszú távon a legtöbb munkahelyet őrizzék meg.
A lépéssel a légitársaságok is egyetérthetnek; Váradi József, a Wizz Air vezetője a napokban beszélt arról, hogy Ferihegy gátolja a piac fejlődését a magas díjak miatt. Lengyel adatokat említett: ott a tavalyinak a duplájára növelik kapacitásukat a fapadosok, míg itt ötszázalékos visszaesés várható.
Szembetűnő, hogy a leépítésekre, "megszorításokra" készülő angol cégvezetésnek lényegében sikerült megtörnie a szakszervezetek ellenállását, noha az érdekvédők tavaly nyáron egy időre még a privatizáció leállítását is elérték a bíróságon, decemberben pedig épp a privatizációs átadás-átvétel közepette szerveztek figyelmeztető munkabeszüntetést. Két hónappal később hat reprezentatív szakszervezetből öt, hároméves sztrájkmoratóriumot vállalt, és a hatodikkal is sikerült megállapodni az idei munkabékéről április közepén. A repülőtéri szakszervezetek defenzívájára utal az is, hogy néhány nappal ezelőtt eredménytelenül zárult az üzemitanács-választás, mivel a szavazásra jogosultak kevesebb mint a fele adta le a voksát. Mindez tovább erősíti az angolok tárgyalási pozícióit.
Cseh fapados landol Pesten
Prága után Budapestet is kiszemelte a cseh Smart Wings fapados légitársaság, és azt is bejelentette, hogy a magyar fővárosból Párizsba, Rómába és Milánóba indít járatokat októbertől. Induló árai egy útra 7 euró alatt lesznek. A cég 2004 májusa óta repül, csak Prágából, és azóta több mint félmillió utasa volt. Nyaranta a mediterrán térségbe közlekedteti gépeit. A jövőben bulgáriai, görögországi célállomásokat is beiktat menetrendjébe, júniustól Prágából Koppenhágába és Brüsszelbe is repül. (MTI)
Kész a drosztrendelet,
jöhet a pályázat
A Fővárosi Közgyűlés módosította drosztrendeletét csütörtöki ülésén, így nincs akadálya annak, hogy a Budapest Airport egyetlen taxitársasággal kössön szerződést repülőtéri fuvarozásról. A repteret üzemeltető cég tervei szerint a pályázatot heteken belül kiírják, győztest várhatóan júniusban hirdetnek. A feltételek között várhatóan az szerepel, hogy a nyertesnek legkevesebb 180-180 csúcskategóriás, egységes flottájú járművet és idegen nyelvet beszélő sofőrt kell biztosítania a szolgáltatáshoz.