A Goldman Sachs átvételi ajánlata a BAA-ra

A Goldman Sachs globális befektetési bankcsoport barátságos - vagyis a cégvezetéssel egyeztetendő - átvételi ajánlatot tett a Budapest Airportot birtokló brit BAA repülőtér-üzemeltetőre, amely azonban visszautasította a megkeresést - írta a hétfői Financial Times.

A BAA, amely tavaly decemberben 1,3 milliárd fontért - londoni elemzők szerint világrekord áron - 75 százalék mínusz egy részvény részesedést és 75 évi üzemeltetési jogot vásárolt a ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airportban, jelenleg éppen a spanyol Ferrovial ipari és szolgáltató csoport ellenséges ajánlatának visszaverésén dolgozik.

A Ferrovial nemrég részvényenként 8,10 fontos, tisztán készpénzes akvizíciós ajánlattal állt elő; ez 8,75 milliárd fontra értékelné a BAA-t. A spanyol cég a piac nem kis meglepetésére néhány héten belül kétszer tette meg átvételi ajánlatát ugyanazon az áron, jóllehet a BAA vezetése már az első - annak idején "indikatívnak" minősített - ajánlatot is azonnal és határozottan visszautasította, és ugyanígy tett a másodikkal is. A brit cég mindkétszer azzal érvelt, hogy a felkínált ár "meg sem közelíti" a BAA "egyedülálló" hazai és külföldi repülőtér-portfoliójának valós értékét.

Londoni elemzők szerint a Ferrovialnak ezzel az ajánlati árral nincs esélye a sikerre, annál is kevésbé, mert a BAA piaci értéke - éppen a február elején lábra kapott átvételi hírek hatására - több mint negyedével, részvényenként 8,40 font környékére emelkedett, az intézményi befektetők folyamatos vásárlásai nyomán.

Ennek alapján a Ferrovial gyakorlatilag alákínált a BAA jelenlegi piaci tőkeértékének, azzal együtt is, hogy a 8,10 fontos ajánlati ár 27 százalékos prémiumot tartalmaz az átvételi hírek kezdete előtti 30 kereskedési nap átlagos londoni BAA-zárója felett.

Londoni elemzők szerint a részvényeseket 9 font felett kezdené érdekelni bármilyen akvizíciós próbálkozás; egy ilyen ajánlat 10 milliárd font (3800 milliárd forint) közelébe értékelné a BAA-t.
A hétfői Financial Times a BAA-t idézve azt írta: a Goldman Sachs és konzorciuma, amelynek tagja egyebek mellett két kanadai nyugdíjalap, az Ontario Teachers Pension Plan és a Borealis, március 30-án kereste meg a brit repülőtér-üzemeltetőt egy részvényenként 8,70 fontos, készpénzes, "előzetes, erősen feltételes és bizalmas" átvételi ajánlattal. A BAA azonban ezt is elvetette, szintén azzal az érvvel, hogy az ajánlat nem tükrözi a cég valós értékét.

Egyelőre nem ismert, hogy a Goldman Sachs készül-e feljavított ajánlattal; a BAA annyit közölt, hogy az első megkeresés óta a banki konzorcium nem jelentkezett nála.

A Goldman Sachs átvételi konzorciumainak volt néhány kudarccal végződött akvizíciós kísérlete az elmúlt időszakban; a cég és partnerei sikertelenül próbálták felvásárolni például a brit ITV kereskedelmi tévécsoportot, valamint az Associated British Ports kikötő-üzemeltetőt.

A BAA a világ legnagyobb, szakmai jellegű repülőtéri befektetője; portfoliójába tartoznak a Budapest Airport és több más külföldi légikikötő mellett a legforgalmasabb brit repülőterek, köztük a Heathrow, a Gatwick és a Stansted.(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.