GVH: 70 milliós bírság az Aegonnak
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtöki közleménye szerint a hivatal versenytanácsa keddi tárgyalásán megállapította, hogy az Aegon nyugdíjpénztári ágazatára vonatkozó tájékoztatási tevékenysége során a pénztártagok részére megküldött leveleiben, ügyfeleket informáló szórólapjain eredményei, illetve tevékenysége költségvonzatai tekintetében olyan téves, illetve hiányos tájékoztatásokat tett közzé, amelyek kommunikációs gyakorlatának részét képezték, és amelyek így alkalmasak voltak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.
A különböző tájékoztatókban közölt, oszlopdiagramokkal és szövegesen megjelentetett téves hozamadatok, a kiemelkedő hozamra vonatkozó állítások, a sávos költséglevonás tényét elmulasztó tájékoztatás, valamint a legalacsonyabb, illetve alacsonyabb költségre vonatkozó állítások alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.
Az Aegon Magyarország Pénztárszolgáltató Rt. nem ért egyet a Versenyhivatal döntésével, ezért bírósághoz fordul - reagált a társaság a hivatal ítéletére. A vállalat közlésében azt írja: a kifogásolt kommunikációs anyagokat a társaság a pénztártagokból álló szűk körnek küldte ki, akik folyamatosan tájékozódhattak a nyugdíjpénztárak működéséről, illetve az ezzel kapcsolatos fogalmak jelentéséről. Azt is közlik, hogy a kifogásolt szórólapokat már nem használják, és úgy vélik, hogy anyagaikkal reális képet adtak a pénztár értékéről, a tagok befektetéseinek növekedéséről.
(MTI)