Mozgósító pártlapok a világhálón

Az év elején több online marketingszakértő is beharangozta, hogy az idei választási kampányban jut először főszerephez az internet.

A pártok valóban megszórták hirdetéseikkel a világháló csomópontjait, ennél is feltűnőbb azonban, hogy milyen sokoldalúan használták ki az internet adta alternatív kommunikációs lehetőségeket.

A pártok természetesen "hivatalos" kommunikációs csatornaként is használják az internetet, egyre profibban, azaz egyre inkább kihasználva az interaktivitásból adódó lehetőségeket. Mindkét nagy párt honlapja hírportálszerűvé alakult a kampány idejére, gyakran frissülő választási hírekkel, nagygyűlésajánlóval, egy Magyarország-térképre kattintva elérhető regionális aloldalakkal. Az online pártlapok szolgáltak a kopogtatócédula-begyűjtés egyik legfőbb színteréül is (az online felajánlások nyomán gyorsan mozgó aktivisták szálltak ki a donorokhoz az aláírt ajánlószelvényekért). Az MSZP és a Fidesz honlapján sok a hasonlóság: lehet szavazni (a hét végi nagygyűlések hatásáról, illetve az Új Magyarország Programról), e-mailben vagy SMS-ben információkat, "mozgósítást kérni", tagságra jelentkezni, levelezőfórumokra beírni. Az oldalak személyes tartalmakat is kínálnak: az MSZP-éről elérhető a sokat emlegetett Gyurcsány-blog, a Fideszéről pedig Orbán Viktor fóruma (www.orbanviktor.hu) a miniszterelnök kihívójának szóló, kordokumentum-értékű üzenetekkel: "Ne olvass papírból, szólj a szívedből, Magyarok Miniszterelnöke! Hálát adok az égnek, hogy veled egy időben élhetek!"

Az idei választást a sokoldalú alternatív digitális kommunikáció jellemzi
Az idei választást a sokoldalú alternatív digitális kommunikáció jellemzi
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.