Loebbel szemben a világ
Amennyiben ugyanis a kétszeres világbajnok francia nyerné a tízezer kanyaros futamnak "becézett" világbajnoki erőpróbát, abban az esetben sokat veszítene vonzerejéből az idén amúgy sem túl izgalmas sorozat. Mint ismeretes, 2006-ban csupán a Ford és a Subaru indít gyári csapatot; önmagában már ez a tény is lehangoló, ehhez társul még Loeb egyre nyomasztóbb fölénye a többiekkel szemben. Az idén egy "maszek" Citroen Xsara WRC-vel versenyző francia ugyanis négy futam után kilenc ponttal vezet a fordos Marcus Grönholm előtt - Loeb kétszer nyert és kétszer volt második -, s ha tovább növeli előnyét, akkor puszta formalitássá silányulhat az idei vb-vetélkedő. (A harmadik helyen álló spanyol Sordo hátránya máris huszonkét pont...)
Loeb kétszeresen is címvédő, hiszen a tavalyi Korzika-ralit szintén ő nyerte. Az idén 1046 kilométer lesz a pilóták által amúgy izgalmasnak tartott, pénteken kezdődő aszfaltos erőpróba össztávja, ebből 354 km a gyorsasági szakaszok hossza. A szervezők "igazságosan" osztották el a speciális etapokat, mindhárom napon négyet-négyet rendeznek; az ünnepélyes rajtceremónia ma este lesz Ajaccióban.