A versenyhivatal 40 millió forintra bírságolta a TV2-t
A GVH versenytanácsa a TV2-n sugárzott Született feleségek című sorozatra vonatkozó valótlan állítása miatt marasztalta el az MTM-SBS Televíziót. A GVH közlése szerint a televízió a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor 2005 októberében és novemberében reklámjaiban azt állította, hogy a Született feleségek című sorozat "2005 legnézettebb sorozata".
A hivatal megállapítása szerint ugyanis az eljárásban a szlogen által közvetített állítás valóságát a MTM-SBS Televízió által szolgáltatott adatok nem támasztották alá.
Az indoklás kitér arra, hogy a televíziós csatornák bevételei elsősorban a sugárzott reklámokból származnak, az adott műsor nézettsége befolyással bír a reklámidő iránti keresletre. Ebből fakadóan a nézők választásának befolyásolása a reklámozók döntésére gyakorolt hatása miatt versenyjogi jelentőséggel bír, mert a nézők választása tényleges piaci hatást fejt ki.
A GVH kiemeli, hogy a csatorna a sorozat vetítésének megkezdése után is alkalmazta a szlogent, ami így a fogyasztók számára azt az üzenetet közvetítette hogy a műsor a Magyarországon sugárzott sorozatok közül a legnézettebb. Az MTM-SBS Televízió azonban ezt szintén nem bizonyította, illetve a nézettségi adatok szerint az állítás nem is felelt meg a valóságnak - jegyzi meg a hivatal.
A 40 millió forintos bírság összegének megállapítása során mérlegelték a cég piaci helyzetét, a jogsértő magatartás tanúsításának időtartamát, a reklámozási tevékenység kiterjedt voltát, a jogsértő állítást tartalmazó reklámokkal elért fogyasztók széles körét, valamint a reklámtevékenységgel összefüggésben felmerült költségeket - olvasható a közleményben.
(forrás: MTI)