A Budapest Airport átalakítja a ferihegyi taxi rendszerét
A Budapest Airport pályázatot ír ki a taxis szolgáltatásra várhatóan áprilisban, győztest júniusban hirdetnek.
A változtatásokra azért van szükség, hogy a repülőtér Magyarországhoz méltó módon fogadja az idelátogatókat, mivel a legtöbb panasz a taxi-szolgáltatások színvonala miatt érkezik a repülőtér üzemeltetőhöz.
A javasolt változásokat megelőzően a Budapest Airport többször egyeztetett a taxi szolgáltatást nyújtó társaságokkal, a rendőrséggel illetve határőrséggel, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával.
A Budapest Airport szerint a pályázaton bármelyik személyszállítást végző társaság elindulhat, de a részvételhez érvényes engedélyekkel és egy bizonyos minimális flotta-mérettel kell rendelkezni, továbbá hozzá kell járulni ahhoz, hogy biztonsági ellenőrzés alá vessék mind a vállalatot, mind annak alkalmazottait.
A pályázat győztesével olyan szerződést fog kötni a Budapest Airport, mely többek között garantálja az utas-barát szolgáltatást, a tiszta és biztonságos járműveket, a nemdohányzó gépkocsivezetőket, akik elegáns öltözetben dolgoznak, és legalább alapfokon beszélnek egy idegen nyelvet, és a rögzített, átlátható és könnyen érthető díjtáblázatot, mely a viteldíjat a város különböző övezetei szerint állapítja meg.
A közlemény szerint a Budapest Airport ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket hajt végre a terminálok előtt: kulturált taxi-parkolóhelyet alakít ki, és a gépkocsivezetők részére jobb szociális infrastrukturális feltételeket teremt.
A reptéren jelenleg három különböző taxi szolgáltatás van. A drosztnál várakozó taxik, amelyek felveszik a terminálból jövő utasokat, a rendelt taxik, amelyek az előre telefonáló utasok hívására érkeznek, és az érkező taxik, amelyek a reptérre hozzák az utasokat.
Az új rendszer elsősorban az első kategóriába tartozó szolgáltatásra vonatkozik, bár a másik két kategóriába tartozó taxik utas-leadási és utas-felvételi körülményeit is javítani fogja.
(forrás: MTI)