Tovább nyújtózott az M7-es

Vízelvezetésből, bekötőútból és vadkerítésből még hiány mutatkozik, de autózni már lehet az M7-es új szakaszán, amelyet így három héttel a határidő, és két héttel a választások előtt adtak át tegnap a forgalomnak.

Az eredeti tervekben szereplő április közepi határidőnél jó három héttel előbb, tegnap átadták a forgalomnak az M7-es Ordacsehi-Balatonkeresztúr között megépült 26 kilométeres szakaszát. Így egyetlen foghíjat nem számítva Budapesttől autópályán lehet eljutni a balatoni térség végéig. Ezzel együtt ahhoz, hogy az autósok valóban megszakítás nélkül, végig autópályán érhessék el a horvát tengerpartot, még három sztrádaszakasz 67 kilométerének kell megépülnie.

Elsőként, az ígéretek szerint az idén decemberben, az M7-es Nagykanizsa és Becsehely közötti 18 kilométere készül el. Az új kormányra váró év végi útavatás azonban az M7-es foghíjasságán nem változtat. A Zamárdit Balatonszárszóval összekötő 14 kilométeres pályaszakasz ugyanis hazánk leghosszabb - majdnem két kilométeres - autópálya-völgyhídjával együtt az év végére már nem készülhet el. Átadására az autósoknak előreláthatólag 2007 augusztusáig várniuk kell. A balatoni sztrádát a Balatonkeresztúrt Nagykanizsával összekötő 36 kilométere teszi majd teljessé. Ennek építése azonban még nem kezdődött meg. A Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. jelenleg a beruházás kivitelezőjének kiválasztására kiírt közbeszerzési eljárás lebonyolításával van elfoglalva. Ezzel együtt az M7-es utolsó szakaszának forgalomba helyezését 2007-re ígérik.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az átadási ünnepségen hangsúlyozta, hogy nemzetközi viszonylatban is élen járunk az egy időben folyó útépítések tekintetében. Hozzátette, hogy a kormány folytatni kívánja az M7-es továbbépítését, annál is inkább, mert az része a Triesztet Kijevvel összekötő nemzetközi korridornak.

A most átadott, 62,3 milliárd forintba került szakasz különlegessége, hogy mintegy 16 kilométeren keresztül átvezet a Nagyberek lápos vidékén. A kivitelező Vegyépszer Zrt. a kritikus részen különleges mocsárjáró járművek segítségével kezdte meg az építkezést két évvel ezelőtt, speciális francia technológiát alkalmazva. A csatornahálózattal és három vasútvonallal is keresztezett nyomvonalon 9 aluljáró, 29 híd és 19 felüljáró épült meg. Speciális megoldást kívántak a munkálatok a vadbőség miatt is, így a fél kilométerenként kialakított vadátjárókon kívül Csisztapuszta közelében megépült az eddigi legnagyobb hazai, 318 méter széles ökológiai átjáró.

A beruházás teljes befejezésére még várni kell, mivel a nagy esőzések miatt nem sikerült befejezni a még víz alatt álló árok- és vízelvezető rendszereket, meg kell erősíteni a vadkerítéseket, továbbá nem készült még el a fonyódi bekötőút és két pihenőhely sem.

Fokozott sajtófigyelem kísérte az új szakasz átadását
Fokozott sajtófigyelem kísérte az új szakasz átadását
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.