Nagy Valentino: prolongálva?

Két spanyolországi verseny foglalja keretbe a gyorsasági motorosok hét végén kezdődő, tizenhét futamból álló világbajnoki sorozatát.

Vasárnap Jerez de la Fronterában a Spanyol Nagydíjjal kezdődik a vetélkedés és október 29-én zárul a Valenciai Nagydíjjal. Az már a rajt előtt bizonyos, hogy a 250 kcm-es géposztályban új világbajnokot avatnak, ugyanis a tavalyi győztes Daniel Pedrosa "felköltözött" a MotoGP-be. A háromszoros világelső spanyol - 2003-ban 125 kcm-ben, tavaly és tavalyelőtt 250-ben bizonyult a legjobbnak, s most úgy gondolja, van esélye a királykategóriában is. Ami azt illeti, időarányosan jól áll, hiszen húszévesen már háromszor megkoronázták; a gyorsasági motorsport jelenkori legnagyobbjának tartott Valentino Rossi huszonhét évesen hét bajnoki címnél tart. Pedrosa tehetségét senki nem vitatja, csupán az a kérdés, sikerül-e kellőképpen felhizlalni, pontosabban a MotoGP fizikai követelményeihez erősíteni a mindössze negyvenhét kilós versenyzőt. S ha már a 250-es kategóriával kezdtük az öszszeállítást, a tavaly ezüstérmes Casey Stoner is egy géposztállyal följebb próbálkozik, ezzel a tavaly ugyanitt harmadik, tavalyelőtti 125 kcm-es világbajnok Andrea Dovizioso győzelmi esélyei megnőttek.

A királykategória tehát alaposan megerősödött; a már korábban itt versenyzők közül mindössze Alex Biaggi hiányzik majd, aki visszavonult. A tavalyi dobogósok, illetve előkelően helyezettek közül maradt ellenben Melandri, Hayden, Edwards és Capirossi. A legnagyobb esélyes természetesen az isteni Valentino, azaz Rossi, aki ugyan panaszkodik az új fejlesztésű Yamahára, ám többször bizonyította, hogy a technika nem minden, motorozni is kell tudni egy kicsit. A mezőny igen sűrű, ezért az aligha valószínűsíthető, hogy az olasz zseni az idén is 147 pont előnnyel lesz világbajnok... Régi riválisa, a tavaly meglepetésre csupán hetedikként záró Sete Gibernau márkát váltott; Hondáról Ducatira ült át.

A közönség elsősorban a MotoGP-re "vevő", minket azonban a nyolcadliteresek érdekelnek leginkább, hiszen ott két magyar is rajthoz áll. A tavaly kellemes meglepetésre bronzérmet nyerő Talmácsi Gáborral nem hosszabbított szerződést a Red Bull, ezért az idén Hondával versenyez majd. A világbajnok svájci Lüthi, és a korábbi magyar csapattársára változatlanul neheztelő finn Kallio maradt a legkisebbeknél, vagyis egy ismételt harmadik hely ugyancsak remek teljesítmény lenne Talmácsitól. A másik magyar, Tóth Imre elsődleges célja az lehet, hogy a tavalyi 7 pontnál jelentősen többet gyűjtsön, illetve, hogy az összetettbeli 27.-ről előbbre lépjen.

Versenynaptár

Március 26.: Spanyol Nagydíj, Jerez.

Április 8.: Katari Nagydíj, Losail.

Április 30.: Török Nagydíj, Isztambul.

Május 14.: Kínai Nagydíj, Sanghaj.

Május 21.: Francia Nagydíj, Le Mans.

Június 4.: Olasz Nagydíj, Mugello.

Június 18.: Katalán Nagydíj, Barcelona.

Június 24.: Holland Nagydíj, Assen.

Július 2.: Brit Nagydíj, Donington.

Július 16.: Német Nagydíj, Sachsenring.

Július 23.: USA Nagydíj, Laguna Seca,
csak MotoGP kategóriában.

Augusztus 20.: Cseh Nagydíj, Brno.

Szeptember 10.: Malajziai Nagydíj, Sepang.

Szeptember 17.: Ausztrál Nagydíj,
Phillip Island.

Szeptember 24.: Japán Nagydíj, Motegi.

Október 15.: Portugál Nagydíj, Estoril.

Október 29.: Valenciai Nagydíj.

Rossi: "A technika nem minden"
Rossi: "A technika nem minden"
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.