A nevető harmadik
Hasonló 2004 novemberében történt, amikor szintén egy rajzfilm, a Cápamese brillírozott. A PIROSSZka diadalához azonban nem volt elég, hogy kifejezetten jól sikerült darab. Kellett az is, hogy a forgalmazók két rossz filmet indítsanak ellene a versenyben, a tévedések vígjátékába száműzött Casanovát és Bacsó Péter talajt vesztett komédiáját, a De kik azok a Lumnitzer nővérek?-et.
A könnyed vígjátéknak szánt Casanovára a tengerentúlon sem voltak kíváncsiak: csak limitált kópiaszámmal hozták forgalomba, így a nyitó hétvégén csupán a 26. helyen kezdett, végül összesen se termelt többet 11 millió dollárnál. Nem vitás, hogy a produkciót csak az európai bevételek menthetik meg. A film amúgy eléggé hervasztó, butuska vígjáték, amelyben Casanova csak egy szélhámos komikus. A végkifejlet pedig fájdalmasan nevetséges akcióparádéba torkollik.
A Casanovánál nagyobb csalódás Bacsó Péter új vígjátéka, a De kik azok a Lumnitzer nővérek? Tipikus esete a jó ötletből rossz filmnek: a két éttermi kritikus ellen összeesküdő vendéglősök sztorija sokkal többet ér annál, mint amit Bacsó kihozott belőle. Őt inkább az érdekelte, hogy a filmet húszforintos megoldásokkal valamiféle szürrealista álomvilágba taszítsa le. Pozitívum - és a fő nézővonzó erő - a két főszereplő, Rudolf Péter és Alföldi Róbert, de előbbit már nagyon sokszor láttuk, utóbbi pedig valami sokkal jobbat érdemelne. Mint a nézők is.
A hazai filmforgalmazás nagy pillanata, hogy az Odeon bemutatta a mozikban az anime műfaj egyik alapművét, az 1988-ban készült Akirát, amelynek vetítései eddig szinte kivétel nélkül telt házasok. A filmet Katsuhiro Otomo rendezte saját képregényéből.