Sártengerré vált nyomvonal
A Nagykanizsa és Becsehely közötti, 18,6 kilométer hosszú M7-es sztrádaszakasz megépítésére szánt idő fele letelt, de a munkálatoknak csak 35-40 százalékát sikerült eddig elvégezni - tájékoztatta lapunkat Árkai András, az autópályát építő Betonút Rt. projektvezetője. Mint elmondta, tavaly márciusban kezdték el az összesen 36 milliárd forintba kerülő szakasz építését, s a beruházást kezdetektől lassította, hogy több munkaterületet csak késve vehettek át a nehézkesen haladó kisajátítási eljárások miatt. Árkai András szerint később a rossz idő miatt nem haladhatott a tervezett ütemben a Nagykanizsát észak felől elkerülő M7-es sztrádaszakasz építése, az ősz és a tél is szokatlanul csapadékos volt, ráadásul a tavasz is későn érkezik.
A projektvezető elmondta, hogy a sok eső és hó miatt több helyen nem végeztek a földmunkákkal sem, továbbá még mindig nem dolgozhatnak teljes erővel, a belvíz ugyanis sártengerré változtatta a nyomvonal egy részét, több munkaterületet még terepjáróval sem tudnak megközelíteni. Árkai András közölte: mindent megtesznek azért, hogy tartani tudják az eredeti határidőt, a munkák átütemezésével próbálják behozni a lemaradást, előrébb hozták például a 18,6 kilométeres szakaszra tervezett huszonnégy híd alapozását, építését.
A projektvezető úgy véli, ha legkésőbb március végéig megérkezik az igazi tavasz, akkor behozhatják a lemaradást, s az autósok az eredeti terveknek megfelelően novemberben már sztrádán hajthatnak Nagykanizsa és Becsehely között.