Elkezdték az M0-ás építését a 3-as és M3-as között
Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) politikai államtitkára a munkakezdő táblaállítási ünnepségen Csömörön elmondta: a nettó 14,7 milliárd forintos beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapja 85 százalékban finanszírozza.
Reményik Kálmán, a megbízó Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. vezérigazgatója közölte: az 59,8 és a 68,7 kilométerszelvény közötti, kétszer két sávos autóutat 2007. november 30-ig kell megépíteni úgy, hogy azt később kétszer három sávos autópályává lehessen bővíteni.
A kivitelezőknek egyebek mellett meg kell építeniük 3 csomópontot, 20 alul- és felüljárót, 1,5 kilométer zajárnyékoló falat, le kell fektetnie mintegy 298 ezer négyzetméter útburkolatot, és telepítenie kell 20 hektár véderdőt. Az M0-ás szakaszt az Utiber Közúti Beruházó Kft. tervezte.
Utalt arra, hogy a Fővárosi Bíróság 2006. február 16-i döntése alapján - amiben elutasította a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület építést felfüggesztő kérelmét - folytatódhat az M0-ás körgyűrű építése a 3-as út és az M3-as autópálya között, így megmaradt a remény arra, hogy 2007. november végére az M0-ás körgyűrű már összekösse az M1-es, M7-es, M6-os, M5-ös, és M3-as autópályákat, továbbá a régi 2-es utat.
Dióssy Gábor kiemelte, hogy az új autópálya-szakasz nagyobb kapacitást, könnyebb átjutási lehetőséget, nívósabb utazási szolgáltatásokat nyújt a fővárost elkerülő tranzitutazóknak, köztük elsősorban a teherforgalom résztvevőinek.
Az M0-ás körgyűrű fejlesztésében tavaly több lépés is történt. December 17-én adták át a forgalomnak az M0-ás körgyűrű keleti szektorában az M5-ös sztrádát a 4-es úttal összekötő 12,5 kilométeres szakaszt a Strabag Rt. kivitelezésében, ami 4 csomóponttal együtt 34 milliárd forintba került.
A múlt év szeptember 26-án hirdették ki az M0-ás körgyűrű 4-es és 31-es számú főút közötti, 6,7 kilométer hosszú szakaszának megépítésére meghirdetett nyílt közbeszerzési eljárás eredményét is: az útszakaszt az ausztriai Porr Technobau Umwelt AG vezette PVT-M0 konzorcium építheti meg nettó 8,9 milliárd forintért.
Az NA Zrt. 2005. november 8-án hirdetett győztest az M0-ás körgyűrű 31-es és 3-as számú főút közötti, csaknem 11 kilométer hosszú szakaszának kivitelezésére, amelyet szintén a PVT-M0 konzorcium építhet meg nettó 19,6 milliárd forintért.
(MTI)