Felforgatott tizenegy
Abszolút újoncnak azonban csak a Super Aguri számít, amely színtiszta japánnak mondja magát - a versenyzői azok is -, a székhelye mégis az angliai Oxfordshire-ben található Witney település. A Jordan Midlandre "keresztelődött", a Honda kivásárolta a BAR-t, a BMW a Williams helyett a Sauberrel állt össze, a Minardit pedig saját "tartalékcsapatának" vásárolta meg a Red Bull és nevezte el Toro Rossónak. (Ami olaszul véletlenül vörös bikát jelent...) A huszonkét versenyzőből tizenkilenc tavaly is szerepelt a Forma-1-ben; az 1982-ben világbajnoki címet szerző Keke Rosberg finnül talán csak köszönni tudó, wiesbadeni születésű, német állampolgárságú, Nico keresztnevű fia, továbbá az amerikai Scott Speed és a japán Ide Yuji az idén mutatkozik be. Ellenfelei "nagy örömére" a száguldó cirkusz ámokfutója, Szato Takuma 2006-ban is lehetőséget kap: a BAR-csapattal tavaly egy egész pontot szerző japánban a Super Aguri tulajdonosa látott fantáziát: a bizalomnak köszönhetően Szato a nagy tülekedésben valószínűleg az idén is felöklel néhány autót.
Dacára annak, hogy 2007-től már csak a Bridgestone szállít gumikat a csapatoknak, hat istálló - a Renault, a McLaren, a Honda, a BMW-Sauber, a Red Bull és a Toro Rosso - kitartott a Michelin mellett. A hűség árát alighanem jövőre fizetik meg, ám ez még a jövő zenéje. Elemzők határozott véleménye, hogy a világbajnoki cím három csapat - a Renault, a McLaren és a Ferrari - versenyzői között dől el, miként azon sincs vita, hogy a Midland és a Super Aguri pilótái az indultak még kategóriába tartoznak majd. Mindazonáltal sokat kockáztat az, aki végső sorrendre tippel, ugyanis a technikai megszorítások akár meglepetéseket is eredményezhetnek. A korábbi háromliteres, tízhengeres motorokat az idén 2,4 literes, V8-as erőforrások váltják fel: a korábbinál mintegy húsz százalékkal, azaz körülbelül kétszáz lóerővel szerényebb teljesítmény gyengébb köridőket eredményezhet. (Kivétel a Toro Rosso, amely - különleges engedéllyel - lefojtott, háromliteres, V10-es motorokkal szerelheti fel autóit.) Az új szabály akár a tankolási taktikán is változtathat, hiszen ezek a motorok mintegy tizenöt százalékkal kevesebb üzemanyagot igényelnek. Megreformálták a szombati időmérő edzést is. Az első tizenöt perc végén a hat leggyengébb pilótának el kell hagynia a pályát; öt perc szünetet követően újabb negyedóra múltán ismét kiesik hat, végül az "állva maradt" tíz versenyzőnek húsz perce marad arra, hogy egymás között kialakítsa a sorrendet.
Ami az esélyeket illeti, Kimi Räikkönen a McLarennel tavaly nagyot alakított, kérdés, a gyengébb motorral az idén mire lesz képes. A kissé jóllakott és egyesek szerint már motiválatlan Michael Schumacher az első néhány futamon választ adhat arra, hogy ő maga mit gondol minderről. Mindettől függetlenül a címvédő Fernando Alonso számít az első számú esélyesnek, dacára annak, hogy 2007-től már a McLaren pilótája lesz; fogadkozása szerint az idén még megfeszül a Renault sikereiért.