Ismét megbüntette a Tescót a vásárlók megtévesztésért a GVH
A GVH versenytanácsa a 2006. március 7-én tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak ZRt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy bizonyos, széles körű reklámkampányban meghirdetett, akciós termékei egyes áruházaiban már az akció kezdő napján sem voltak kaphatóak, vagy rövid idő alatt elfogytak. Továbbá az általa nyújtott árkedvezménnyel kapcsolatban valótlan tájékoztatást tett közzé, és egy termék vonatkozásában a "Csak a Tescóban kapható!" állítás sem felelt meg a valóságnak.
A GVH rámutatott: mivel az akcióval az áruházba csábított fogyasztók vásárlásai az akciós terméken túl a többi árura is kiterjednek, a becsalogató magatartás alkalmas arra, hogy fogyasztókat vonjon el a versenytársaktól.
Az, hogy az akciós termékek nem kaphatóak, sérti a versenytörvényt, mivel a vásárlók az akció kezdetekor vagy azt követően néhány órával feleslegesen keresték a katalógusból kiválasztott terméket. Bár a Tesco a katalógusok hátoldalán feltünteti, hogy az ajánlatok a készlet erejéig érvényesek, ez nem adhat felmentést arra az esetre, ha akárcsak egyetlen áruházára nézve az adott termék nem áll rendelkezésre, vagy irreálisan alacsony az induló készlete - áll a közleményben.
A Tesco reklámújságjaiban egyes termékeket több mint 50, és több, mint 35 százalék megtakarítás felirattal hirdetett, és az újság hátoldalán, apró betűvel tájékoztatták a fogyasztókat arról hogy a százalékos megtakarítás melyik időszakhoz képest értendő.
A megtakarítást a fogyasztó az akciót megelőzően alkalmazott árhoz képest érthette, s nem pedig a Tesco által feltüntetett, hónapokkal korábbi árhoz viszonyítva, így viszont az egyik termék akciós ára nem alacsonyabb, hanem közel azonos vagy magasabb volt - állapította meg a versenytanács.
A bírság összegének megállapítása során a GVH figyelemmel volt arra, hogy a Tesco-val szemben, hasonló típusú jogsértések miatt már több alkalommal folytatott le versenyfelügyeleti eljárást a hivatal - áll a közleményben.
(forrás: MTI)