Forr-rali

A zord észak-európai télből a közép-amerikai hőségbe költözik a hét végén a világbajnoki mezőny: a Monte-Carlo- és a Svéd-rali után a mexikói futam következik.

A havas-jeges erőpróbák után az idény első murvás viadalát rendezik: ez a tény akár változást is hozhat az összetett versenyben. Az első két futamot a fordos Marcus Grönholm nyerte, a kétszeres világbajnok, az idén "maszek" csapattal autózó Sebastien Loeb két második hellyel nyomul. A francia a murvás borítást jobban kedveli, mint a havas-jegest, ezért képzelhető el, hogy vasárnap este esetleg helyet cserél az élen a finnel.

Mint ismeretes, az idén csupán két gyári csapat - a Ford és a Subaru - vetélkedik, ám ez csak papíron van így: a japán márka eddig mindössze nyolc pontot gyűjtött, szemben a Ford 26-jával és a Kronos Citroen 24-ével. A Subaru ásza, a 2003-ban világbajnoki címet nyerő Petter Solberg pillanatnyilag pont nélkül áll: a lehangoló kezdés után ideje lenne valamit produkálnia. Némi reménysugár számára, hogy tavaly, ugyanitt nyerni tudott.

Sorrendben ez lesz a huszadik Mexikó-rali; a versenyt Rallye America néven először 1979-ben rendezték, a világbajnoki sorozatba tavalyelőtt vették föl. Az össztáv 1003 kilométer, ebből 360 km a gyorsasági szakaszok hossza. Közülük hetet-hetet holnap és szombaton rendeznek; vasárnapra három marad. Negyvenkét páros nevezett, tizennégy kettős indul WRC-s kocsival; az összetett verseny harmadik helyén álló, nem gyári Peugeot 307-essel versenyző finn Gardemeister ezúttal nem kap lehetőséget.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.