Elnöki vizitre épülő szerződések
A legnagyobb orosz építőipari vállalatokból alakított ZAO OSZK-val kötött szerződés alapján a Mélyépszer Kft. konzorciumot szervez a munkák elnyerésére.
Az állami Magyar Villamos Művek (MVM) több memorandumot írt alá oroszországi vállalatokkal. Az orosz rendszert hozzá hasonló módon birtokló RAO JeESz társasággal a magyar és az orosz rendszerek párhuzamos üzemeltetését előkészítő vizsgálatokról, valamint esetlegesen közös erőműépítésről írtak alá emlékeztetőt. A paksi atomerőmű élettartamának meghosszabbítása kapcsán az Atomsztrojekszport nevű céggel kötöttek megállapodást. (A munkálatok irányítója az orosz állami Tvel, amely egyben a paksi fűtőelemek szállítója is.) Ezenkívül "általános energetikai ügyekről" tárgyaltak a Kesz Holdinggal, a legnagyobb magánkézben lévő orosz energiacéggel.
A minden bizonnyal megtárgyalt, ám nyilvánosságra nem került témákra Kóka János tegnapi munkareggelijének résztvevői alapján következtethetünk: a Mol, az MVM és a Magyar Telekom képviselőivel együtt ült asztalhoz Borisz Abramovics, a Malév-kérő KrasAir vezérigazgatója, valamint Vagit Alekperov, az olajipari Lukoil elnöke is. A nyilvánosság előtt azonban sem az olaj, sem a repülés frontján nem mutatkozott előrelépés. A vasutat illetően viszont annál inkább: Gyurcsány Ferenc bejelentése szerint Magyarország lehet a transzszibériai vasútvonal európai csatlakozási és elosztóközpontja. (Abramovicsnak szinte ugyanez a terve, csak fenn a levegőben.) A két ország emellett közös nanotechnológiai központot épít Miskolcon, és együttműködnének a záhonyi logisztikai központ üzemeltetésében is.