Elemzők szerint az Adidas túl nagyot markol a Futball-VB-reklámmal

A Reebok átvételének és a futball-világbajnokság marketingköltségeinek terhe alaposan megviselte az Adidas éves mérlegét. A várakozásoktól messze elmaradó negyedik negyedévi eredmény ellenére is a szakértők az éves eredményterv teljesítését várják az adidastól. A Reuters által megkérdezett szakértők átlagosan 25 százalékkal magasabb, 392 millió eurós nyereséggel számolnak. Az Adidas maga legalább 20 százalékos növekedési célt tűzött ki maga elé. A cég csütörtökön hozza nyilvánosságra éves mérlegét.

A futball-világbajnokság azonban nem csak a forgalom növelésének lehetőségét hordozza magában, hanem van árnyoldala is, mégpedig a kiemelkedően magas reklámköltségek formájában. A Reebok 3,1 milliárd eurós átvételével összefüggésben teljesített első fizetések mellett a világbajnoksággal kapcsolatos reklámkiadások voltak felelősek a negyedik negyedévi nyereség 87 százalékos visszaeséséért. Az Adidas soha még nem látott összeget szán a 2006-s futball-világbajnokság alkalmából reklámra költeni. Az összeg nagyságáról a vállalatnál mélyen hallgatnak.

Az Adidas forgalma úgy tíz százalékkal 1,3 milliárd euróra növekedett a negyedik negyedévben. Ebből kiindulva a megkérdezett szakértők átlagosan hárommillió eurós nyereséget várnak a tavalyi 20 millió után. Egyes elemzők azonban a veszteséget sem tartják kizárhatónak.

Különösen a megrendelés állomány alakulása keltette fel az elemzők figyelmét. "A 2005-ös pénzügyi év végére hétszázalékos állomány növekedést várunk" - jelentette ki a HVB elemzője Uwe Weinreich. "A kilenchavi tizenkét százalékkal összevetve ezt gyengülésnek kell tekinteni." Az első futball-cikkeket már kiszállították a kereskedőkhöz a harmadik negyedévben leadott megrendelések alapján. Néhány termékcsalád még hiányzik ugyan, de a marketingkampány már teljes gőzzel halad.

Egyes elemzők szerint az Adidas a Reebok átvételével és a VB-kampánnyal egyszerre túl sokat markolt. Mivel a Reebok a harmadik negyedévről kiábrándító adatokat tett közzé, a Sal. Oppenheim elemzői szerint az akvizícióval kapcsolatos bizonytalansági tényezők csak szaporodtak. "Az Adidas túlzott elvárásokat támaszt márkájával szemben" - fogalmazzák. "A Reebok aggasztó híreivel együtt ez veszélyes elegy is lehet." A futball-sportcikkek terén világelső Adidas 1,3 milliárd eurós bevételt vár a termékcsoporttól.

Az Adidas mellett a Nike és a Puma is ki kívánja venni a részét az üzletből. Hármójuk közül a legkisebb, a Puma halad a legjobban a csapatok felszerelésében. A háromszoros világbajnok Olaszország mellett már tizenegy másik csapatot is felszerelt. A Nike szereléseit a jelenlegi világbajnok Brazília és még hét csapat viseli. A Adidas még csak hat csapatot tudott felöltözetni, közöttük a német válogatottat. Az Adidas több mint félmillió német csapatdresszt kíván értékesíteni.

(MTI/APA/Reuters)

A világbajnokság hivatalos labdáját formázó reklámépítmény Kínában - felfújt reklámköltségek?
A világbajnokság hivatalos labdáját formázó reklámépítmény Kínában - felfújt reklámköltségek?
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.