Tabukat is döntene a Fidesz Budapest-terve
Annak, hogy otthonossá váljon a főváros, a közlekedés a legnagyobb akadálya. Ezért a Fidesz tervében szerepel a 4-es metró megépítése, az észak-déli HÉV-vonalak belváros alatti összekötésével pedig az 5-ös metró előkészítése. Az elképzelések között szerepel két új Duna-híd megépítése, a P+R parkolóhelyek számának megháromszorozása. A terv része az elővárosi tarifaközösség kialakítása, valamint az egész várost lefedő kerékpárút-hálózat megépítése.
Fürjes hozzátette: ma Budapest - a főváros a kerületekkel együtt - 1600 politikust és 7500 bürokratát tart el, ez pedig évente csaknem 90 milliárd forintba kerül. A Fidesz Budapest-terve ezért az említett létszámok megfelezését tartaná szükségesnek.
- Tabukat is készülünk ledönteni - mondta Cselovszki Zoltán, a Fidesz Új Budapest Központja vezetője. - Erre volna példa a rossz helyen lévő és drágán üzemeltethető kormányzati negyed átköltöztetése, amelynek költségeit egyebek mellett az így üressé váló épületek eladásából lehetne fedezni. A célok között említette a városrehabilitáció kiterjesztését az egész városra, a parkolási káosz megszüntetését, a városrészeket egymástól elválasztó vasútvonalak magasban vezetését. A Fidesz teljesen új alapokra helyezné a panelházak felújítását - Cselovszki megfogalmazása szerint ami ma e téren folyik, azt egyszerűen be kellene tiltani -, valamint véleményirodákat létesítenének, hogy az embereket is bevonják a város tervezésébe.